שינוי ארגוני במערכי האבטחה הלאומיים

ראש חטיבת האבטחה במשטרת ישראל, תנ"צ לוי אמיתי, מדבר על השינויים בתפיסות האבטחה: טכנולוגיה במקום מאבטח בכל מסעדה

שינוי ארגוני במערכי האבטחה הלאומיים

חטיבת האבטחה של משטרת ישראל פועלת מזה מספר חודשים לשינוי ולעדכון תפיסת האבטחה של כלל הגופים הציבוריים בישראל אל מול איומי הייחוס כיום. הרה-אורגניזציה הזו כוללת, בין היתר, התאמה של כלי הנשק, כניסתה של טכנולוגיה חדשה ושידרוג במערך האימונים.

"לפני ארבעה חודשים, לאחר עבודת מטה ממושכת, הוחלט להפסיק לחייב מסעדות ובתי קפה בהצבת מאבטחים. עבודת המטה בחנה האם המאבטח יכול לתת את המענה או שמא יש להתבסס על טכנולוגיות חדשות", מספר תת ניצב לוי אמיתי, ראש חטיבת האבטחה במשטרת ישראל. 

"גם בבנקים מערך האבטחה עבר שדרוג. בין היתר, הוחלט על אימון מתקדם יותר של המאבטחים וכן על תוספת של ימי הכשרה. אנחנו ממשיכים לבחון את מערך האבטחה בבנקים מתוך כוונה לממש טכנולוגיה שתקשה מאוד על כניסת חשודים וחמושים לבנקים, במתכונת שכבר נהוגה כיום בארצות מסוימות באירופה". 

חטיבת האבטחה במשטרת ישראל אחראית לגיבוש תפיסת האבטחה והכשרתם של אנשי האבטחה במרבית הגופים הציבוריים בישראל ובהם נמלים ושדות תעופה, רכבת ישראל, חברת חשמל, מקורות, מוסדות חינוך, תשתיות לאומיות שונות. מדובר בגופים שצריכים לעמוד בקריטריונים מסוימים של אבטחה. החטיבה אחראית לקביעת התקן על פיו פועלים מערכי האבטחה השונים בשגרה ובחירום בהתמודדותם מול מפגעים ואנשים חשודים.

"גם ברכבת ישראל נעשה ארגון מחדש של מערך האבטחה שיביא לחיסכון של כ-20 אחוז בעלויות האבטחה, וכולל כניסה של טכנולוגיה חדשה ושינוי במערך כוח האדם" מספר תנ"צ אמיתי. "כמו כן, נבחנת כרגע תפיסת האבטחה של מוסדות החינוך בארץ מתוך הבנה שלא כל המוסדות והגנים מאובטחים במידה שווה". 

לפני כמספר חודשים, החטיבה אף אישרה לאותם גופים מונחים לעשות שימוש בערכות שהופכות אקדחים לתתי-מקלע, דוגמת ערכת ה-RONI של חברת CAA Tactical או מערכת ה-K-POS של חברת "פאב דיפנס". ערכות אלה מאפשרות הסבה של אקדח לנשק ארוך, שאותו גם ניתן להסתיר בקלות, תוך שמירה על קצב ירי מהיר ודיוק לטווחים ארוכים יחסית.

לדברי תנ"צ אמיתי, כל הגופים עוברים עכשיו מתחת ל"מסרק" שבוחן אותם, כאשר המטרה בסופו של דבר היא לשפר באופן ניכר את האפקטיביות של האבטחה ולחסוך בעלויות. "באמצעות העבודה שנעשית עכשיו, האמצעים החדשים שאנחנו מתכוונים להכניס לשימוש ובזכות כוח אדם מיומן, המטרות הללו יושגו". 

You might be interested also