קרא לסגור את המשרד לפני שנה

ניצב בדימוס דן רונן, המנכ"ל החדש של המשרד להגנת העורף, פירסם רק לפני שנה טור שבו קרא לסגור את המשרד ה"מיותר" לדבריו

קרא לסגור את המשרד לפני שנה

המנכ"ל החדש של המשרד להגנת העורף, ניצב בדימוס דן רונן פירסם רק לפני שנה טור בו קרא לסגור את המשרד, שלדבריו הוקם משיקולים פוליטים. באותו מאמר דעה שפורם באתר ynet, טען רונן כי המשרד מסרבל תהליכים ומפריע לגופים שכבר פועלים בתחום הגנת העורף. רונן קבע כי המשרד מיותר ויש לבטלו.

לפני שבוע החליט השר להגנת העורף למנות דווקא את רונן לתפקיד המנכ"ל החדש של המשרד במקומו של האלוף (מיל') גבי אופיר את רונן ששימש מפקד המחוז הצפוני במשטרה בזמן מלחמת לבנון השנייה.

במאמר שואל רונן בין היתר: "האם דרוש לנו משרד להגנת העורף?" וישר משיב: "את התשובה הנחרצת ביותר סיפק המומחה מספר 1 לנושא, השר להגנת העורף, מתן וילנאי, כשהחליט לנטוש את המשרד הנכסף ולהחליפו בלשכת השגריר בסין". בהמשך המאמר טוען רונן כי המשרד הוקם ככל הנראה משיקולים פוליטיים ולא מתוך צורך אמיתי וכי "המשרד לא חולל שום שינוי לקראת המלחמה הבאה". 

בנוסף, רונן קורא במאמר להעביר את האחריות על כלל כוחות ההצלה והחירום, וביניהם פיקוד העורף, תחת המשרד לביטחון פנים ומסכם בכך שהמשרד הוא "מיותר". 
בתגובה לדברים אומר היום ניצב בדימוס רונן כי: "כמי שמאחוריו שנים רבות של ניסיון בתחום הגנת העורף, אני יודע לומר כי חיוני שיהיה משרד להגנת העורף שהוא חזק, משמעותי ודומיננטי. לצערי, בשנים האחרונות לא זה היה המצב, אך עם כניסתו של השר ארדן לתפקיד חל שינוי מהותי בתפיסת המשרד ותפקודו. השר ארדן זיהה את נקודות התורפה בפעילות המשרד והחל לתת להן מענה, תוך שהמשרד זוכה לסמכויות, תקנים ותקציבים. המצב כיום שונה משהיה בעבר. כיום יש למשרד כלים להוביל תהליכים משמעותיים בתחום הגנת העורף, ואני שמח על ההזדמנות להיות שותף בתהליכים אלו".

מהמשרד להגנת העורף נמסר: "דן רונן הוא איש מקצוע מעולה. אנו סמוכים ובטוחים כי הוא האיש הנכון והמקצועי ביותר להוביל את המשרד בשעה זו". השר גלעד ארדן מסר כי "אין שום קשר בין מצבו של המשרד להגנת העורף בעת כתיבת המאמר, שאכן היה נראה כמשרד חסר תקציב וסמכויות, אל מול מצב המשרד עתה, כאשר הוא משרד נפרד עם תקציב עצמאי של מאות מיליוני שקלים וכאשר חוק העורף נמצא בהליכי חקיקה מתקדמים שיבססו את כל סמכויות המשרד".