בבחינה בצה"ל: כוונות השלכה של MSE

עד סוף השנה החברה צפויה לספק אלפי יחידות של הכוונות החדשות

חברת MSE מקבוצת SDS חנכה את קו ההרכבה למשפחת כוונות השלכה חדשות, שמהן היא כבר העבירה בשבועות האחרונים מאות יחידות משני דגמים שונים למדינות אמריקה הלטינית ולארצות הברית. מדובר בקו שבו ייוצרו חמישה דגמים חדשים ועד לסוף השנה החברה צפויה לספק עוד אלפי כוונות כאלה למדינות שונות.

הכוונות שסופקו כרגע לארה"ב ואמריקה הלטינית הן מדגמים AQC 1  ו-AQC 2. בנוסף לכך, שלוש כוונות מסוג (AQC (1, 1B ,1C מתחרות כעת במכרז של צה"ל ונמצאות בבחינה.

כוונות ההשלכה של חברת MSE כוללות שלושה סוגי תווי מכוון, שמאפשרים למשתמש לבחור בתו המכוון המתאים למצבי הלחימה השונים, למשל בשטח פתוח או בשטח בנוי, חלון כוונות גדול במיוחד 35 25X ו-30X34 מאפשר רכישת מטרות מהירה, וכן ישנו כבל הפעלה (PTT) שמאפשר למשתמש להפעיל את הכוונת, לבחור סוג תו מכוון, ולשלוט בבהירות תו המכוון מבלי לעזוב את אחיזתו בנשק, וכפתורי איפוס שניתנים לתפעול בידי המשתמש וללא אביזרים.

לאחר 30 דקות ללא תזוזה הכוונת יכולה להיכנס ל"מצב שינה" דבר המאריך את חיי הסוללה, וחיישן תנועה מעורר את הכוונת אוטומטית ממצב שינה מבלי שהמשתמש נאלץ לבצע פעולה. כמו כן, הכוונת מותאמת לממשק עם כל אמצעי ראיית הלילה.

 לדברי, סא"ל (מיל') מייקי הרטמן, מנכ"ל ושותף בחברה, לשעבר ראש מערך הקליעה בצה"ל: "לאחר שנה וחודשיים מאוד אינטנסיביים, הצלחנו למסד את קו הייצור של משפחת הכוונות. אנחנו באמת מאמינים שהצלחנו ביחד לייצר את הכוונת האופטימאלית ללוחם בשטח, שהופכת אותו ללוחם מהיר יותר, מדויק יותר ועם מוכנות טובה יותר לכל תרחיש אפשרי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית