רפאל פיתחה מערכות עיבוד מודיעין לדרג הטקטי

אחת המערכות מאפשרת לעבד מידע ממטע"ד ששוקל 1.3 ק"ג, באמצעות מחשב נייד בשטח

רפאל פיתחה מערכת איסוף חדשה וקלת משקל שמספקת תמונות ותוצרים מודיעיניים ברזולוציה ובאיכות גבוהים. המערכת אשר מכונה HDLite כוללת מטע"ד  מוטס ותחנת עבודה קרקעית לדרג הטקטי.

משקלו של המטע"ד 1.3 ק"ג בלבד, והוא יכול להיות מותקן על מל"טים קטנים כגון האורביטר של חברת אירונאוטיקס, מטוס קל או מסוק.

המטע"ד מותאם לפלטפורמות הטיסה השונות הללו, אשר יכולות לטוס בגבהים נמוכים ובתנאי מזג אוויר קשים, אומרים ברפאל.

התמונות שמצלם המטע"ד מועברות לתחנה הקרקעית אשר יכולה להיות גם מחשב נייד של חייל בשטח. "במסגרת הצרכים בשדה הקרב המודרני, מערכת ה-HDLite מאפשרת יכולת עצמאית של הפקת תוצרי מודיעין ומיפוי, כמעט בזמן אמת, לדרג המתמרן", אומר אמיל ב' ממנהלת המודיעין ברפאל.

בנוסף ל- HDLite, פיתחה רפאל גם את ה- 3DLite, מערכת חדשה לקליטה, עיבוד, יצירה  והצגה של תשתיות מיפוי אשר כוללת DTM, אורטופוטו ותשתית  תלת מימד עם הצגת חזיתות אמיתיות.

"תשתיות המיפוי המדויקות הן צורך קריטי בהתמצאות, שו"ב והפקת קואורדינטות לתקיפה. זוהי מערכת עיבוד תמונה מאוד מתקדמת שמקבלת נתונים ממגוון מטע"דים ומפיקה תשתיות מיפוי בזמן מהיר ובדיוק גבוה מאוד", אומר אמיל .

 "ייחודה נובע מאיכות התוצרים ועצם העובדה שהיא כוללת הצגה של החזיתות האמיתיות של שטח הפעולה, כלומר, גודל החלון הוא באמת כגודל החלון והמיקום הוא באמת המיקום הנכון. יכולת זו מאפשרת לדרג המתמרן לקבל תשתיות תלת מימד מדויקות של השטח בו הם פועלים, בפרט באזורים אורבניים."

"ברפאל קיימת תפיסה מבצעית כוללת שמספקת לצוותי הקרב המתמרנים - גדודים, חטיבות ועוד, יכולת לאתר מטרות בשדה הקרב ובפרט מטרות דלות חתימה וזמן חיות קצר ולהשמידן תוך מזעור הפגיעה בבלתי מעורבים או בכוחותינו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית