"להשקיע יותר בהגנת סייבר"

בוב ביגמן שהיה אחראי על אבטחת המידע של ה-CIA ב-15 שנים האחרונות, אומר כי ארה"ב לא משקיעה במקומות הנכונים שיקדמו יכולות הגנתיות בתחום הסייבר. הראיון המלא איתו יפורסם בגיליון 15 של "ישראל דיפנס"

רוברט (בוב) ביגמן, מי שהיה אחראי על אבטחת המידע (CISO) של ה-CIA ב-15 שנים האחרונות והיום הבעלים של חברת ייעוץ בינלאומית בתחום בשם 2BSecure (אין קשר לחברה הישראלית הנמצאת בבעלות מטריקס) , אומר במהלך ביקור בארץ כי חלוקת התקציבים של ממשלת ארה"ב בתחום ההגנה בסייבר אינה משיגה את המטרה.

"בארה"ב מושקעים מיליארדי דולרים כל שנה בכל הקשור להגנה בסייבר. אבל במקום שהכסף ילך לפיתוחים טכנולוגיים כמו מערכות הפעלה מאובטחות, פרוטוקולי תקשורת בטוחים ושפות תכנות חדשות, שיכולים להוריד את כמות ההתקפות בסייבר בעשרות אחוזים, הכסף הולך ל'מעטפת' הלוגיסטית", אומר ביגמן.

"מרבית הכסף מנותב להקמת תשתית אנושית ולוגיסטית להגנה בסייבר, כמו גם על כלים ומערכות שיאפשרו שיתוף מידע בין סוכנויות ובין מדינות. בממשל ובתעשייה ישנם הרבה דיונים סביב רגולציה, חקיקה ונהלים לשיתוף פעולה. אבל כל זה, לא ישנה את תמונת עולם הסייבר כפי שאנו מכירים אותה כיום.

"אותן הבעיות מלוות אותנו משנות ה-70 של המאה הקודמת עד היום, והן עדיין לא טופלו. הפגיעויות במערכת ההפעלה UNIX, בפרוטוקול התקשורת TCP/IP, ובמערכות ההפעלה של מיקרוסופט (חלונות) וגוגל (אנדרואיד) – כולם מוכרות. אבל עדיין לא משקיעים כספים במחקר ופיתוח טכנולוגי על מנת לפתור את הבעיות. אולי אלפית אחוז מהתקציבים שמקדיש הממשל להגנה בסייבר מגיעים לפיתוח טכנולוגיות".

הראיון המלא עם בוב ביגמן יפורסם המגזין מספר 15 של ישראל דיפנס.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית