"תרגיל שהוא לא תיאורטי"

ראש הממשלה ושר הביטחון ביקרו ברמת הגולן וצפו בתרגיל חטיבתי מלא של גולני על רקע האירועים בסוריה והחשש מהתלקחות האזור
נתניהו ויעלון היום (קובי גדעון, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הבוקר ברמת הגולן וצפה בתרגיל חטיבתי מלא של גולני. נתניהו התייחס בדבריו למצב הנפיץ בגבול הצפון ואמר בין היתר:"מה שהשתנה כאן זה שהיום אנחנו עושים תרגיל ברמת הגולן שהוא לא תיאורטי, המציאות סביבנו משתנה ונפיצה ואנחנו צריכים להיות ערוכים בהתאם.

"אני רוצה שיידעו בצד השני, שבעת הצורך אנחנו יכולים לעבור לכל צד, ולא אכפת לי שבצד השני ישמעו את זה. אני מקווה שלא ינסו אותנו ושנעמוד בכל אתגר. עלינו להיות ערוכים לשנות מצבים ולהכתיב מצבים בהתאם להתפתחויות. שדה הקרב הוא ממלכת האי-ודאות וצריך שיהיה רצון לשבור את היריב ולהכניס בו, ברגע המכריע, פחד מוות. כך מנצחים מערכה ואם ינסו אותנו, נדע להכריע אותם".

בסיור לקחו חלק גם שר הביטחון משה יעלון, סגן הרמטכ"ל אלוף גדי אייזנקוט ומפקד פיקוד צפון אלוף יאיר גולן. השר יעלון שהתייחס אף הוא למצב הביטחוני כיום אמר כי: "גולני, כמו יחידות לוחמות אחרות בצה"ל, עשויה למצוא עצמה נקראת למערכה בלוח זמנים קצר, ולכן לאימון הזה, כמו לאימונים אחרים בימים אלו, יש משמעות מיוחדת, בעת הזו ובגזרה הזו. לא נסבול הפרה של ריבונותנו או פגיעה בחיילים ואזרחים, גם בגזרה הזו, מרצועת עזה ובגזרות אחרות. חשוב שיובהר לכל מי שמעברו השני של הגבול שמתכנן לפגוע בנו בדרך כזו או אחרת, שאנחנו מוכנים ונחושים לפעול במלוא העוצמה, כפי שבאה לידי ביטוי כאן בתרגיל, ובכלל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית