חיל הים תרגל את כלל המערכים שלו

במסגרת התרגיל הרב זרועי רחב ההיקף שנערך השבוע, תורגלו גם מערכי הספינות והצוללות של חיל הים. צפו בסרטון

חיל הים תרגל את כלל המערכים שלו

במהלך השבוע האחרון תרגלו כלל כוחות חיל הים הן הכוחות הימיים והן מערכי החוף תרחישים שונים בלחימה רב זירתית ביניהם סיוע באש לכוחות הלוחמים, איתור ותקיפת מטרות אויב, ירי טילי אויב לעבר ספינות חה"י, חילוץ מכלי שיט, קישוריות בין כלל כוחות חיל הים ועוד.

התרגיל עצמו נפתח ביום ראשון בשעות הבוקר המוקדמות בהקפצת כלל הכוחות הימיים של חיל הים, זמן קצר לאחר ההקפצה יצאו ספינות שייטת 3, כלי הבט"ש, לוחמי הקומנדו הימי והצוללות בפיקודם של מפקדי השייטות לים והמשיכו לנהל את הכוחות בהתאם לתרחישים השונים בינהם לחימה אל מול ציי אויב והגנה על הגבול הימי של מדינת ישראל.

בתרגיל לקחו חלק כוחות סדיר ומילואים ומתחקיר ראשוני עולה כי במהלך התרגיל הושגו הישגים משמעותיים בינהם פגיעה משמעותית בכח האויב , השמדת מטרות וכן חוזק שיתוף הפעולה עם כוחות חיל האוויר. התרגיל היווה למעשה נקודת שיא של תהליך ארוך וסדור לשמירת הכשירות המבצעית של היחידות השונות בחיל. תהליך אשר כלל הכנות ותרגילים פנימיים בכל היחידות התרגיל הינו מתוכנן ונקבע מראש על גרך האימונים השנתי של החיל.

מפקד חיל הים הצטרף ללוחמים בים שיבח את רוח הלחימה ואמר: "שיתוף הפעולה שלנו בין כלל כוחות החיל והן שיתוף הפעולה עם החילות השונים הם העוצמה של צה"ל. אנו כחיל הים נדרשים להיות רלוונטיים ולהשתלב כל הזמן בלחימה הצה"לית".

צפו בסרטון:

/>