נעצרו מעורבים בפיגוע בקבר יוסף

השב"כ וצה"ל עצרו שלושה פעילים של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, שהיו מעורבים בתקרית הירי סמוך לקבר יוסף בשכם ב- 24 באפריל 2011
צילום: מנחם ברודי
הותר לפרסום כי השב"כ וצה"ל עצרו בסוף מאי שלושה פעילים של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, שהיו מעורבים בתקרית הירי סמוך לקבר יוסף בשכם, ב- 24 באפריל 2011, שבה נרצח בן יוסף לבנת ז"ל, ונפצעו חמישה ישראלים נוספים, שנכנסו לקבר יוסף כדי להתפלל שם.
 
השלושה, נעצרו והועברו לחקירה בשב"כ לאחר ששוחררו מכלא "הרשות הפלסטינית" בתום ריצוי מאסר של שנתיים (לאחר שהודו והורשעו בירי באוויר בלבד).

בחקירתם מודים העצורים כי חלק מהירי אותו ביצעו כוון למכוניות בהם נסעו הישראלים, וזאת שעה שלא נשקפה סכנה לחייהם. מכלל המידע שנאסף עולה כי ירי שביצע אחד מהם גרם למותו של בן יוסף לבנת ז"ל. בחקירת המעורבים עלה כי קודם לחקירתם ברשות הפלסטינית תיאמו את הגירסאות שימסרו. כמו כן, לאחר ביצוע הירי, חברי הפטרול פיזרו אבנים על הכביש, על מנת לייצר מצג שווא שיודו לעברם אבנים במהלך האירוע וכי מדובר בהגנה עצמית.

בהמשך, וביוזמת קצין האחראי על בטחון כלא ג'ניד בו הוחזקו, בוצעה חבלה יזומה ברגליו של אחד הנחקרים על מנת ליצור "ראיה" התומכת במצג שקרי זה. חקירת העצורים עודנה נמשכת כאשר בסימה יועברו תיקי החקירה בעניינם לפרקליטות אוי"ש לשם הגשת כתבי אישום כנגדם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית