"ישראל מופיעה כמעצמה״

שר הביטחון משה יעלון דיבר בטקס חניכת הביתן הישראלי בסלון האוויר בפריז והתייחס לאתגרים שמביאים לחדשנות טכנולוגית

"ישראל מופיעה כמעצמה״

"ישראל הקטנה מופיעה בסלון האווירי כמעצמה״, כך אמר שר הביטחון, משה יעלון, בטקס הפתיחה של הסלון האווירי הנערך בפריז. יעלון ציין כי מה שמביא את ישראל להישגים בפיתוח טכנולוגיות חדשות הוא התמריץ של האיום, החדשנות והאנשים המצוינים.

בסלון מציגות השנה 14 חברות ישראליות, בתצוגה מרשימה שמאורגנת במשותף על ידי אגף סיב״ט במשרד הביטחון ועל ידי מכון היצוא. החברות הגדולות, אלביט מערכות, רפאל ותע״א מציגות מעבר לביתנים גדולים, גם תצוגה חיצונית ענקית של מערכות נשק מתקדמות. הביתנים הישראליים כבר משכו אלפי מבקרים ביום התערוכה הראשון. כל ראשי מערכת הביטחון ובכירי התעשיות השתתפו בטקס החנוכה של הביתן ביום שני בצהריים.

עופר זקס מנכל מכון היצוא, אמר בטקס כי שמונה אחוז מיצוא הסחורות הישראלי הוא ביטחוני ומדובר בתחום צומח. מנכ״ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס, אמר בשם התעשיות המציגות כי ״ישנו מגוון רחב של חדשנות פרי של הבנת הצרכים ויכולות פיתוח וייצור. יש כיום תחרות קשה בגלל הקיצוצים בתקציבי הביטחון בעולם וצריך להיות תחרותיים מתמיד, לתמוך בלקוח, לקצר זמני פיתוח וייצור וגם להרחיב שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות שמתחרות בנו וכמובן בין חברות ישראליות לטובת התעשיות והמשק הישראלי״.

שר המדע וראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, אמר כי קיימת מסורת ארוכה של גאווה ישראלית בסלון האווירי וכי ישראל נמצאת כיום בחזית בחלל וסייבר.

You might be interested also