פרו: האלוף זיו נקי משחיתות

ועדת חקירה פרלמנטרית בפרו קבעה כי אין שחיתות בהתקשרות בין ממשלת פרו לחברת גלובאל CST בראשות ראש אגף המבצעים לשעבר במטכ"ל, האלוף (מיל') ישראל זיו

ועדת חקירה פרלמנטרית בפרו קבעה כי אין שחיתות בהתקשרות בין ממשלת פרו לחברת גלובאל CST בראשות ראש אגף המבצעים לשעבר במטכ"ל, האלוף (מיל')ישראל זיו.

הוועדה קבעה כי אין כל פסול בהתקשרות החוזית בין ממשלת פרו לחברה והאשימה את מבקר המדינה בפרו בשימוש לרעה בסמכותו כאשר קבע כי ההתקשרות עם חברת גלובל CST גרמה לנזק של ארבעים מליון פזות לקופת המדינה בפרו.

"תוצאות העיסקה גרמו לרווח במלחמה בטרור", נקבע בוועדת החקירה, ומתחה ביקורת על חוסר הסכמתו של מבקר המדינה בפרו לשתף עימה פעולה.

מבקר המדינה בפרו והתובע הכללי חקרו חשדות לאי סדרים בחוזה שבין חברת גלובל CST וצבא פרו. על פי החוזה אמורה הייתה החברה לאמן את חיילי היחידות המיוחדות ויחידות הקומנדו והלוט"ר באמצעות לוחמים לשעבר בצה"ל.

החוזה בין המטה הכללי הפרואני לחברה הישראלית נחתם באוקטובר 2009 ועיקרו היה סיוע של ייעוץ ישראלי. על פי הפרסומים בפרו החוזה כלל הקמת יחידה לאומית נגד טרור. קצינים בכירים בפרו מתחו בתחילה ביקורת על החוזה עם החברה הישראלית בטענה שהצבא הישראלי אינו מאומן בלוחמת ג'ונגלים כפי שהפרואנים מתמודדים איתה.

לטענת גורמים בפרו כלל החוזה גם שימוש במל"טים, אולם לטענתם הישראלים לא הביאו עימם נשק וציוד מיוחדים. טענה אחרת של הפרואנים הייתה כי החברה הישראלית שלחה מדריכים זוטרים בלבד.

"ציפינו לקבל קולונלים וקיבלנו חיילים בוגרי צהל בני 20 ו - 22", אומרים בפרו. על פי פרסומים בפרו הפרת החוזה מצד החברה הישראלית גרמה לנזקים של מליוני דולרים בפרו.

האלוף (מיל') ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף המבצעים במטכ"ל, אמר לאחר הפרסום בתגובה כי אינו מתרגש מההאשמות וכי מדובר במאבקים משפטיים ופוליטיים פנימיים בפרו. לדבריו, החברה בראשותו אינה מעורבת היום בעסקים בפרו.

 

 

 

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית