היום נפתח הסלון האווירי בפריז

השנה יושם דגש בתצוגה הישראלית על כלי טייס, מערכות ואמצעים בלתי מאוישים
האולם בו נמצא הביתן הישראלי (צילום: עמיר רפפורט)

מחר תפתח תערוכת הסלון האווירי בפריז, שחוגגת השנה את יובל החמישים של התערוכה. במכון היצוא ובאגף סיב"ט במשרד הביטחון, האחראים על קידום היצוא האזרחי והביטחוני בהתאמה, ציינו כי השנה יושם דגש בתצוגה הישראלית על כלי טייס, מערכות ואמצעים בלתי מאוישים, המייצגים את תפיסת העתיד וניצבים בחזית הטכנולוגיה העולמית.

כן יוצגו אמצעי לחימה שונים, מערכות הגנה הכוללות מערכות התראה, הגנה אקטיבית ואמצעי נגד שונים, מערכות אלקטרוניות, ציוד תקשורת ואמצעים אלקטרו-אופטיים מתקדמים וציוד אלקטרוני המיועד לתעופה אזרחית. בנוסף לאמצעים והפיתוחים המיוצרים בישראל, מהווה הסלון האווירי במה לקידום היצוא של חברות קבלניות המתמחות ביצור תעופתי, המציעות יתרונות רבים לתעשיות המקומיות והעולמיות.

לדברי תת אלוף (במיל') שמעיה אביאלי, ר' סיב"ט: "כדי להתגבר על האתגרים המורכבים במזרח התיכון ולאור ההתפתחויות של השנים האחרונות, ישראל חייבת לשמור על יתרון צבאי ולהפעיל את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. היא עושה זאת באמצעות מחקר ופיתוח של משרד הביטחון, אותו מובילה מפא"ת ובתמיכה ושיתוף פעולה עם התעשייה הביטחוניות, אותו מוביל סיב"ט.

"בסלון האווירי בפריז נראה דוגמאות אחדות ונבחרות של טכנולוגיות שפותחו בישראל. מדובר במערכות מתקדמות ביותר, גמישות, עם כושר הסתגלות והתאמה, כאלו שנבחנו בשטח והוכיחו עצמן, מה שמעניק להן יתרון עצום. הייצוא הביטחוני הישראלי מציע מערכות עצמאיות יחד עם אינטגרציה ופתרון מהיר למערכות קיימות. מאפיינים אלה מסבירים את הגידול של הייצוא הביטחוני הישראלי בשנים האחרונות, למרות המשבר בכלכלי. שוק זה מהווה הוכחה לכושר הפיתוח והייצור הביטחוני הישראלי , התורם תרומה חשובה ביותר לכלכלת מדינת ישראל. סיב"ט משקיע מאמצים בחיפוש אחר שותפים אסטרטגיים ודרכים למימושם של שיתופי פעולה בין התעשיות הביטחוניות הישראליות עם החברות באירופה."

לדברי עופר זקס, מנכ"ל מכון היצוא: "נתח חלקו של היצוא המיועד לשוק האזרחי צמח בכ -30% בשנה האחרונה והסתכם בכ 1.3 מיליארד דולר. על מנת להבטיח את המשך גידול הייצוא נדרש להמשיך להעניק גיבוי מחקרי ותקציבי למו"פ בתחומים הביטחוניים הנושקים לפעילות אזרחית"

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית