14 חברות ישראליות מציגות

תערוכת הסלון האווירי בפריז חוגגת השנה יובל לקיומה. התערוכה נחשבת לתערוכה החשובה בעולם האוויר והתעופה

בשבוע הבא תערך תערוכת הסלון האווירי (17/6 – 23/6) בלה-בורז'ה בפריס.השנה ייצינו חמישים שנה מאז קיומה של התערוכה הראשונה. התערוכה שנחשבת לתערוכה החשובה ביותר בעולם האוויר והתעופה מהווה במה לאלפי יצרנים בתחום מרחבי העולם, המציגים את מיטב המוצרים, הטכנולוגיות וכווני ההתפתחות לעתיד.

השנה ישראל תשתתף בפעם ה- 26 בתולדותיה בסלון האווירי, עם 14 חברות המפתחות מערכות ואמצעים בתחומים אלו. בין החברות המשתתפות: אלביט מערכות, רפאל, תע"א, קונטרופ, פלאסן, מנועי בית שמש, עשות – אשקלון, תא"ת ומספר יצרנים קטנים, העושים כאן את פריצת הדרך לשוק הבינלאומי כגון: בלו בירד, אלמו, ארדונן, כנפית, גבעון ו SGD.


לדברי תת אלוף (במיל') שמעיה אביאלי, ר' סיב"ט: "כדי להתגבר על האתגרים המורכבים במזרח התיכון ולאור ההתפתחויות של השנים האחרונות, ישראל חייבת לשמור על יתרון צבאי ולהפעיל את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר. היא עושה זאת באמצעות מחקר ופיתוח של משרד הביטחון, אותו מובילה מפא"ת ובתמיכה ושיתוף פעולה עם התעשייה הביטחוניות, אותו מוביל סיב"ט. 

"סיב"ט משקיע מאמצים בחיפוש אחר שותפים אסטרטגיים ודרכים למימושם של שיתופי פעולה בין התעשיות הביטחוניות הישראליות עם החברות באירופה."

לדברי עופר זקס, מנכ"ל מכון היצוא: "נתח חלקו של היצוא המיועד לשוק האזרחי הסתכם בשנת 2012 בכ -1.3 מיליארד דולר, עלייה של כ 30% לעומת שנה קודמת והוא מהווה כ 18.5% מסך היצוא הביטחוני. עם זאת, על מנת להבטיח את המשך גידול הייצוא של כ - 150 החברות המייצאות את תוצרתן הן לשוק הביטחוני והן לשוק האזרחי, חובה להמשיך להעניק גיבוי מחקרי ותקציבי למו"פ בתחומים הביטחוניים המשיקים לתחומים האזרחיים"

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית