הלוחמים של דו"צ

השבוע סיימו את המסלול לוחמי מחזור א' של פלגת התיעוד המבצעי, שאמורים לחבור לכוחות בשטח ולתעד את האירועים לצרכי דוברות ותחקור
השבוע סיימו מסלול לוחמי מחזור א' של פלגת התיעוד המבצעי - לוחמים ייעודיים שחוברים לכוחות על מנת לתעד ויזואלית את האירועים בשטח ולהעבירם לצורכי דוברות, מודיעין ותחקור.

הפיילוט הראשון לפרויקט המתעדים הקרביים החל כבר לפני שלוש שנים, ועד לאחרונה הם גויסו במתכונת מצומצמת במהלכה הוכשרו לרובאי 05. החל ממחזור זה המתעדים עברו מסלול הכשרה מלא בחטיבת גולני, כולל אימון מתקדם לרובאי 07, בנוסף להכשרה מקצועית מיוחדת בתוך דובר צה"ל.כל המתעדים הנוכחיים והעתידיים מגיעים מרקע של עשייה קולנועית, בדרך-כלל דרך מסלול עתודה אקדמית. במסגרת תפקידם הם מצטרפים לכלל הכוחות הפועלים, גם ברמת הסיכון והרגישות הגבוהה ביותר.

המתעדים פועלים כצוותים עצמאיים החוברים לכוחות אורגניים בשגרה ובחירום, בדומה למודל של יחידת "עוקץ". בעת מלחמה, וישתתפו במאמץ המלחמתי כלוחמים וצלמים כאחד. במבצע "עופרת יצוקה" בא לידי ביטוי שילוב הצלמים עם הכוחות, דבר שהניב תוצרים משמעותיים להסברה הישראלית.

המתעדים המבצעיים מצוידים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים המאפשרים שידור תמונה בזמן אמת. התוצרים מגיעים אל החמ"ל הוויזואלי המטכ"לי, אליו מתנקזים כל מקורות החוזי של צה"ל – ממטוסי חיל האוויר, מספינות חיל הים, מתצפיות המודיעין, מצילומי פגעת המתעדים ומצילומי המתעדים המבצעיים המוטמעים בגדודים ונושאים עמם פק"ל מצלמה - שם הם מנותבים לצרכים הסברתיים, מודיעיניים ומבצעיים. מפקד הפלגה, סגן בועז מלכיאלי, קצין ביחידת 'אגוז', נקרא גם הוא על מנת לעבות את הפיקוד ולסייע בהקמת הפלגה.

"המתעדים הם לוחמים לכל דבר ועניין. הם מביאים תמונה חיה ואמיתית מהשטח, אפשרות שלא הייתה לצה"ל עד היום במקצועיות כזו. כיום יכולים הגדודים והיחידות לקבל לוחמים מקצועיים שיביאו את התמונה מהשטח, תוך שמירה על מבצעיות מלאה", הסביר סגן מלכיאלי. "סוף המסלול של מחזור א', מוכיח בפעם הראשונה שהפלגה עומדת איתנה וחזקה ומוכנה לשירות משמעותי, כשהרבה משקל מונח על כתפינו. אנחנו מוכנים לכל תרחיש, בכל אחת מהחזיתות עמן צה"ל מתכונן להתמודד. החיילים יודעים לתת את המענה התקשורתי הטוב ביותר בשטח. יש לנו את צלמי הניוז הטובים ביותר, שיתנו את התמונה הויזואלית המושלמת על מנת להוציא את החומרים שלנו לתקשורת".

הכתבה פורסמה לראשונה באתר צה"ל 


img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית