חושפים את המחליף של מורניה

לוחמת מודיעין? רונן סולומון מגלה אתר מסתורי שחושף פרטים ותמונות של צמרת מנגנון הפיגועים של חיזבאללה וגם תמונה לא מוכרת של באדר אל דין, שהחליף את עימאד מורניה

חושפים את המחליף של מורניה

אתר אינטרנט בשם  "STOP910 " טוען לייצג עמותה הפועלת בשיתוף  פעולה עם גורמי מודיעין מערביים, כדי להילחם בטרור של ארגון  
החיזבאללה.
 

האתר עלה לראשונה לפני כשנה, מנוהל מבריסל, בלגיה ויושב על שרת הנמצא בסלובקיה. האתר מבקש מידע  אודות חברי מנגנון המבצעים של החיזבאללה המוכרים כיחידה 910 ויחידה 1800 באמצעות אינדקס של תצלומים וקלסטרונים, רובם מוכרים אך חלקם לא כמו צילומו המעודכן של מוסטפא באדר אל דין, ראש המערכים המבצעיים בחיזבאללה שהחליף בתפקיד את עימאד מורניה. הגורם שהדליף את התמונה, בחר להדליפה ב-6 באפריל, יום הולדתו.
 

האתר פונה לקהל בשפה הספרדית, הערבית והאנגלית ומבקש מידע מזהה או תמונות מעודכנות מתוך רשימה של עשרות חשודים ובניהם מי 
שנקשרו לניסיונות הפיגוע של החיזבאללה בתאילנד  ובבורגס , בולגריה. את האינפורמציה, ממליץ האתר  להעביר באמצעות אתרים מאובטחים, תחנות אינטרנט קפה ושימוש בתוכנת "תור".
 

המידע הנדרש כולל זיהוי שמי, כתובת, פרטי טלפון ותפקיד וכן כל סוג של מידע, גם אם זה נראה חסר משמעות ואינו קשור ישירות לאנשים בתמונות המוצגות באתר.  לאחר שהמידע מאומת ובעל ערך, מבטיחים מנהלי האתר לבדוק את הדרך הטובה ביותר כדי לשלוח את הפיצוי (מאות ואפילו אלפי דולרים) למוסר המידע  מבלי להתפשר על  בטיחותם.

הרשימות מחולקות לשתי יחידות 910 ו-1800.  היחידה 1800 היא יחידת העילית של חיזבאללה העוסקת בביצוע משימות מיוחדות בעיקר בלבנון, סוריה, פלסטין וחצי האי סיני.

 בסיס היחידה בבקעה הלבנונית וההכשרה עוברת באיראן. אנשי היחידה מוקפצים לפעולות איכות, כמו חטיפת חיילים כשהם מאומנים בלחימה מטווח קצר, קרב מגע ושימוש באמצעים מיוחדים. חיזבאללה מפעיל עוד שלושה  גופי ביון שכוללים את יחידת המודיעין המסכל שתפקידה לאתר מרגלים בתוך הארגון, יחידה 910 להוצאת מבצעי חוץ ופיגועים ויחידה לאיסוף מודיעני שאחראית על תחום הריגול באמצעות האזנות והפעלת סוכנים.
 

האתר חושף מספר דמויות לא מוכרות כמי שמשתייכות למנגנון המבצעים לדג':מוחמד שהורבה , המוצג כמי כמי שלקח באופן אישי חלק בפיגועי  טרור בעבר, והיה מעורב בחיסולם של אנשים בלבנון, וכיום משמש כבכיר ביחידה 910 תחת פיקודו של מפקדה, טאלל אל חמיה.
 
מוחמד אל חמייה, פעיל ביחידה ובן משפחתו של העומד בראש מנגנון הפיגועים.
 

זיאד אל-קשאש,  מפקד הפעילות של החיזבאללה במצרים ובסיני. אלקשאש נחשב לאחר ממפקדי השטח הטובים ביותר ביחידה 1800 ובעל ניסיון במספר זירות בעולם ובעיקר באפריקה.
 

מחמוד עלי נסראללה, בכיר ביחידה 1800 ועל פי שמו גם קרוב משפחתו של מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה.