עלייה באירועי הפח"ע בגולן

הרמטכ"ל העביר היום סקירה לחברי ועדת החוץ והביטחון ואמר בין היתר כי: "במקרה של זיהוי ירי מתמשך או מסכן אנחנו פועלים כדי להסיר את הסיכון"
ועדת החוץ והביטחון קיבלה היום סקירה מקיפה מהרמטכ"ל בני גנץ על מכלול הנושאים הביטחוניים העומדים על הפרק ובכלל זה בהקשרי הזירות השונות.

בין היתר אמר הרמטכ"ל כי "ברמת הגולן מתפתחת מגמה של חוסר יציבות כאשר מורגשת עליה במספר אירועי הפח"ע. למול זאת מפתח צה"ל יכולות ותפיסות הפעלה שונות כולל בפן ההגנתי ובמקרה הצורך גם פעלנו באש. אין לנו רצון להיכנס למהלך של לחימה בסוריה ובמקרה של זיהוי ירי מתמשך או מסכן אנחנו פועלים כדי להסיר את הסיכון. זה בסמכות השטח".

בנושא האתגרים הניצבים לפתחה של ישראל נוכח החשש מהעברת אמל"ח מתקדם מסוריה לחיזבאללה, אמר גנץ כי לצד המסרים שהועברו, הנטייה היא לצנן את האווירה. הרמטכ"ל הוסיף בהקשר הכללי, כי צה"ל מתמודד היום מול שתי מגמות במקביל. מצד אחד הצבא נדרש לתת מענה בפן של הפעלת הכוח המבצעי נוכח אירועים בשטח. במקביל מתמודד הצבא גם למול ההיבטים של בניין הכוח נוכח האילוצים התקציביים.

נציג אמ"ן בדיון הדגיש בנושא מלחמת האזרחים בסוריה כי משטר אסאד נוהג להפעיל במהלך הלחימה טילים ארוכי טווח במקביל לשימוש בנשק כימי - גם אם מדובר ברמה הטקטית. אין היום סימני שאלה בנושא השימוש בנשק הכימי. נציג אמ"ן הדגיש בנושא זה כי אין כאן מצב של העדר שליטה במאגרים הכימיים או השימוש בהם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית