עליה במתקפות "דחוף וזרוק"

"Pump and Dump" היא צורה של הונאה במניות (Microcap (Microcap stock fraud שכרוכה בשינוי מלאכותי של מחיר המניה על ידי ניפוח הערך שלה באמצעות הצהרות מטעות. האקרים שולחים דואר אלקטרוני כפיתיון לרכישת מניות במחיר נמוך, ולאחר שהקורבן קונה אותן וערכן עולה, הם מוכרים וגורמים לקורבנות להפסד כספי
תהליך של מתקפת ספאם מסוג "Pump and Dump" (יח"צ)

חברת קומטאץ' הודיעה כי בחודשים האחרונים התחוללו מתקפות ספאם (דואר זבל) מסוג ""pump and dump(מילולית: "דחוף וזרוק") בעוצמה שלא נראתה כמותה מאז 2008.

הודעות ספאם מסוג זה מפתות את נמעני הדואר האלקטרוני לרכוש מניות זולות בעלות נפחי מסחר נמוכים אשר שולחי הספאם קנו לפני כן במחיר נמוך. ברגע שמספיק משתמשים התפתו לקנות את המניות ומחיריהן עלו, שולחי הספאם מוכרים את מניותיהם ברווח משמעותי ובכך גורמים הפסדים לכל הקונים האחרים.

"Pump and Dump" היא צורה של הונאה במניות (Microcap (Microcap stock fraud שכרוכה בשינוי מלאכותי של מחיר המניה על ידי ניפוח הערך שלה באמצעות הצהרות מטעות. מניות microcap מתייחסות למניות של חברות ציבוריות בארצות הברית שיש להם שווי שוק של 50 – 300 מיליון דולרים. מרבית המניות מסוג זה נסחרות במחיר של פחות מדולר אחד.

המטרה היא למכור את המניות שנרכשו במחיר זול במחיר גבוה יותר. ברגע שמפעילי המתקפה "זורקים" (מוכרים) את המניות שלהן בשווי מנופח, המחיר שלהן יורד והמשקיעים מאבדים את כספם. מניות שמשתתפות בהתקפת Pump and Dump נקראות לעתים "chop stocks". בעוד רמאים בעבר הסתמכו על שיחות טלפון, האינטרנט מציע כעת דרך זולה יותר וקלה יותר להגיע למספר גדול של משקיעים פוטנציאליים. 

במתקפה אופיינית של "pump and dump" שהתחוללה ב-19 באפריל, קנו שולחי הספאם מניות במחיר נמוך ביותר של 0.22 דולר למניה ומכרו אותן ב-0.40 דולר למניה, צעד שהוביל לצניחת שערי המניות האלו ל-0.20 דולר למניה. כך, שולחי הספאם הרוויחו יותר מ-80 אחוזים על השקעתם בעוד שהקורבנות הפסידו עד 50 אחוזים (אומדנים המבוססים על ניתוחי שערי מניות בזמן מתקפת הספאם). 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית