איך לנהוג במקרה של דליפת אמוניה?

על רקע תרגיל העורף הלאומי שנערך השבוע, עמותת "צלול" דורשת מפיקוד העורף לפרסם בדחיפות הוראות לציבור כיצד לנהוג במקרה של דליפת אמוניה

איך לנהוג במקרה של דליפת אמוניה?

על רקע תרגיל העורף הלאומי שנערך השבוע "נקודת מפנה 7", קוראת עמותת "צלול", שעוסקת בנושאי איכות הסביבה, לפיקוד העורף לתרגל את כוחות הביטחון ואת הציבור כיצד לנהוג במקרה של פגיעה במיכלי אמוניה מסוכנים. 

העמותה דורשת מפיקוד העורף לפרסם בדחיפות הוראות לציבור כיצד לנהוג במקרה של דליפת אמוניה, להפעיל אזעקה מיוחדת המזהירה את הציבור מדליפת חומרים מסוכנים כפי שנהוג במדינות שונות באירופה, ולחלק לאזרחים המתגוררים בקרבת מיכלי האמוניה מסיכות מיוחדות המותאמות לשימוש בעת דליפת הגז הקטלני.

דרישה זו באה גם על רקע המתיחות בצפון הארץ בתקופה האחרונה והאפשרות לנפילת טילים על ריכוזי אוכלוסיה. יש לציין כי במהלך מלחמת לבנון השנייה נפלו אלפי טילים על אזור הצפון, בחלקם בסמוך למיכלי אמוניה מסוכנים וכן כי מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, התבטא בעבר וציין את ההתמקדות של ארגונו במטרות אסטרטגיות בצפון. בחיפה מצוי מיכל האמוניה הגדול בישראל, המכיל 12 אלף טונות גז רעיל ומסוכן. מיכלים נוספים נמצאים באזורי תעשיה הקרובים לשכונות מגורים. .