מחסני אמל"ח בבניינים אזרחיים

מח"א האלוף אמיר אשל העביר היום סקירה אסטרטגית בפני קצינים בכירים לשעבר בצבא ארה"ב ואמר בין היתר כי:"אנחנו צריכים להיות מוכנים לסכל העברת אמצעי לחימה מכל סוג – טילים מתוחכמים מסוג 'יאחונט', רק"ק וטק"ק ונשק כימי"
מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, העביר היום סקירה אסטרטגית רחבת היקף בפני משלחת של כ-15 גנרלים בכירים לשעבר בצבא ארה"ב, במהלכה הציג גם את אתגרי חיל האוויר, ובהם גם חזיתות לחימה מרובות וספקטרום איום רחב, בין היתר האלוף אשל רומז כי החיל בראשותו נערך לתקיפות נוספות בסוריה אם זו תמשיך להעביר נשק מתקדם ל חיזבאללה.

"אין לדעת מה יהיה ביום שאחרי אסד, אבל אנחנו צריכים להיות מוכנים לסכל העברת אמצעי לחימה מכל סוג – טילים מתוחכמים מסוג 'יאחונט', רק"ק וטק"ק ונשק כימי. חיזבאללה בלבנון העביר את כל אמצעי הלחימה שלו לאזור מאוכלס. כיום קיימים מחסני אמל"ח בבניינים אזרחיים, במסגדים ואף במאגרים מתחת לאדמה. אנחנו חייבים לקחת זאת בחשבון", הסביר מפקד חיל האוויר.

בנוגע למוכנות חיל האוויר, הדגיש האלוף אשל כי "חיל האוויר צריך לאזן ולשלב בין נשק התקפי לנשק הגנתי, ועליו לפעול באופן אינטנסיבי לאורך זמן וכי ערוך ומוכן להילחם בכל מצב ומול כל כלי טיס, ואנחנו מוכנים לכל תרחיש".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית