חדש: אליפות קרב מגע בצה"ל

האליפות נערכה במסגרת מז"י. דיווח מהשטח של אתר זרוע היבשה
אולם הספורט במכון ווינגייט עמוס בעשרות לוחמים מהיחידות המיוחדות של צה"ל, בקריאות עידוד ובאדרנלין של

אולם הספורט במכון ווינגייט עמוס בעשרות לוחמים מהיחידות המיוחדות של צה"ל, בקריאות עידוד ובאדרנלין של קרב. כל זאת, בחסות אליפות קרב מגע הראשונה של צה"ל. האליפות יועדה ל-16 מהיחידות המיוחדות והמובחרות בצה"ל, ומטרתה הגברת המודעות והזיקה לאימוני קרב המגע בצבא בכלל, וביחידות המיוחדות בפרט.

כל יחידה שלחה נבחרת בת שלושה מתמודדים, שחולקו לשלושה בתים לפי משקל המתמודדים, כאשר כל קרב מתחלק לשלושה סיבובים באורך דקה. השופטים בקרבות היו אנשי מילואים השייכים למחלקת כושר קרבי. אל המקום הראשון בקטגוריה הקבוצתית הגיעה יחידת מגלן, כשאת המקום השני קטפה יחידת דובדבן ולמקום השלישי הגיעו לוחמי יחידת הלוט"ר.
 

"קרב מגע הוא חלק מהאימון הגופני והקרבי של הלוחם, אך במקומות רבים אין עליו מספיק דגש", מסר רמ"ח כושר קרבי, אל"ם אורן גיל. "אני גדלתי ביחידת דובדבן, ויודע מיד ראשונה שקרב מגע הוא צורך בסיסי לכל לוחם, וכל חייל באשר הוא. כולם נדרשים ליכולת הגנה עצמית ברמה בסיסית ביותר. לאחרונה אנחנו מכניסים בצורה סדורה והתקפית את הנושא הזה לחטיבות החי"ר ולגדודים, דרך הלוחמים והמפקדים.

"המטרה הבאה היא להסמיך את החניכים בקורס מ"כים חי"ר, להדרכת חיילים בהכשרה בתוכניות בסיסית בקרב מגע. "החלטנו לעשות את האליפות דווקא ליחידות המיוחדות מכיוון שמה שקורה ביחידות המובחרות - מחלחל אחר כך למטה לחי"ר ולמסייעים", הסביר רמ"ד ביקורת בווינגייט, רס"ן ירון מייסטר, שהיה אחראי לניהול האליפות. "אנחנו רוצים להעלות את המודעות והעיסוק בתחום הזה. קרב מגע תורם לחיזוק הביטחון, השליטה בנשק, והתמודדות עם איום חטיפה".


דקות ספורות לפני קרבות הגמר, נערכה תצוגת קרבות בהדגמת מדריכי קרב מגע של בה"ד 8. המדריכים הדגימו את יעילותו של קרב המגע בסיטואציות שונות, ביניהן ניסיון חטיפה, ניסיון דקירה במחסום או ניסיון לחטיפת נשק בתחנת תחבורה ציבורית. בסיום קרבות הגמר, החלה חלוקת הגביעים למנצחים, בראשות קחצ"ר, תא"ל איתי וירוב.

"במשך הרבה מאוד שנים בנה צה"ל את עצמו על מערכות גדולות, אבל שדה הקרב הולך ומשתנה, הופך לצפוף וסגור", סיכם תא"ל וירוב את האירוע. "היכולת שלנו להפעיל את הטכנולוגיות הגדולות לא עוזרת בסמטאות הצרים. קרב מגע יוצר חוסן מנטאלי ומוכנות ללכת קדימה, ליצור מגע ולנצח".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית