1,800 פטורים לחרדים

ועדת פרי לשיווין בנטל הגישה היום לממשלה טיוטה של חוקים ותקנות שאמורים להביא לרפורמה בגיוס, בין היתר קובעת הועדה כי שירות החובה לגברים יקוצר החל מחודש יולי 2015, ובמקביל יוארך גם שירות הנשים ל-28 חודשים
ועדת פרי לשוויון בנטל הגישה היום (ה') למזכירות הממשלה את רפורמת הגיוס החדשה הכוללת תיקוני חקיקה לחוק שירות ביטחון, חוק שירות אזרחי חדש והחלטת ממשלה נלווית להשלמת החקיקה, לקראת הצבעת השרים על סעיפיה ביום ראשון הקרוב.

רפורמת גיוס זו באה להחליף את חוק טל ובין היתר מגדירה בחוק גיוס תלמידי הישיבות בחוק שירות הביטחון, תוך מתן פטור לכ-1,800 בני ישיבות מתוך 8,000 בשנתון.  

בנוסף, החוק מקצר את שירות הגברים בצה"ל ל-32 חודשים, מאריך את שירות הנשים בצה"ל ל-28 חודשים ומגביר משמעותית את השוויון בנטל שירות המדינה. רפורמת הגיוס תכלול הגדרת יעדי גיוס,תמריצים חיוביים ושליליים החל מאוגוסט 2013,והחלת הסנקציות הקבועות בחוק שירות ביטחון על המפרים את החוק על ידי השתמטות מצה"ל, או על ידי השתמטות מלימודי תורה בתקופת דחיית השירות.

לנושא היציאה לשוק העבודה, באמצעות תכנית לשילוב החרדים בשוק העבודה, החוק יאפשר לעשרות אלפי חרדים להיות חלק פעיל ויצרני בכוח העבודה בישראל, דבר אשר יכול לתרום תרומה משמעותית לכלכלה ולמשק הישראלי. ועדת השרים, בראשות שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי מונה גם את שר הבטחון, בוגי יעלון, השר לבט"פ, יצחק אהרונוביץ, שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ ושר השיכון , אורי אריאל.

בגיבוש תזכיר החוק לקחו חלק: משרד המשפטים, משרד הביטחון על יועציו המשפטיים, המועצה הלאומית לכלכלה, מנהל השירות האזרחי, צה"ל וגורמי אגף כוח האדם, הפרקליטות הצבאית, המשרד לביטחון פנים, ומשרד הכלכלה והמסחר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית