"ישראל ראשונה ביצוא כטב"מים"

חברת הייעוץ והמחקר פרוסט אנד סאליבן, מפרסמת נתונים שמצביעים על כך שבשמונה השנים האחרונות הסתכם היצוא הישראלי של מוצרים לתעשיית כלי הטיס הבלתי מאוישים בכ-4.62 מיליארד דולר
מל"ט מדגם אירוסטאר של אירונאוטיקס
חברת הייעוץ והמחקר פרוסט אנד סאליבן, מפרסמת היום נתונים כי ישראל הינה יצואנית כלי הטיס הבלתי מאוישים הגדולה בעולם. לפי נתוני החברה בשמונה השנים האחרונות הסתכם היצוא הישראלי של מוצרים לתעשיית כלי הטיס הבלתי מאוישים בכ-4.62 מיליארד דולר.

בסכום זה נכללים מוצרים, שירותים ורישיונות ליצור מוצרים במדינות אחרות, והוא מהווה כמעט 10% מכלל היקף היצוא הביטחוני של ישראל, כאשר שיעורו צפוי לעלות בשנים הקרובות. הסיבה העיקרית לגידול זה, מעריכים בפרוסט אנד סאליבן, הינה הפסקת ההסתמכות על משרד ההגנה האמריקאי כרוכש עיקרי ופנייה לשווקים נוספים, במקביל לרוח היזמית הישראלית.

ממוצע היקף היצוא הישראלי בתחום הביטחון בשנים 2005-2012 עמד על כ-6.1 מיליארד דולר לשנה, מתוכו הסתכם היצוא השנתי הממוצע בתחום המוצרים לתעשיית כלי הטיס הבלתי מאוישים על כ-578 מיליון דולר בשנה. בשנים שחלפו לא חצה היצוא את קו מיליארד הדולר לשנה, כאשר השיא הייתה 2010, אז יצאו החברות הישראליות בתחום זה בהיקף של כ-979 מיליון דולר. בשנת 2011 צנח הסכום לכ-627 מיליון דולר וב-2012 המשיך לרדת והסתכם בכ-212 מיליון דולר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית