גם בנאט"ו מתגברים כוחות

פרגיטה של הצי הגרמני שמיועדת להגנה אווירית וספינה אמריקאית למשימות תמיכה בפעילות ביטחון ימי ושיתופי פעולה בטחוניים, הגיעו בימים האחרונים לאזור חופי סוריה ומזרח הים התיכון
ספינת F221
במסגרת ההתחממות האחרונה באזור, עיבוי מערך הצי הרוסי אל מול חופי טרטוס וההחלטה של רוסיה להמשיך בעסקאות העברת הטילים מתקדמים לסוריה,  ובהם טילי יאוחנט ימיים לטווח 300 ק"מ, נראה כי גם בנאט"ו החליטו לתגבר את כוחותיהם באזור.
 
השבוע הצטרפה המשחתת הגרמנית "האסן" למערך ההגנה מפני טילים של נאט"ו אל מול חופי סוריה. ה-אף 221 "האסן" היא פרגיטה של הצי הגרמני המסופחת לנאט"ו למשימות הגנה אווירית, אחת משש ספינות צי נאט"ו שהותאמו טכנולוגית, באמצעות שת"פ בין חברת "רייטון" האמריקנית (המעורבת גם בתוכנית ההגנה הרב שכבתית הישראלית) וחברות אירופאיות, לשמש חלק ממערך ההגנה של נאט"ו מפני טילים בליסטיים.

המשחתת מצויידת במערכות הגנה אווירית ומכ"ם משולב לחיפוש והעסקת מטרות המאפשרים לה להתמודד עם מגוון של טילים בליסטיים וטילי חוף ים מתקדמים. אחד ממאפייני המשחתת הוא מכ"ם חיפוש ימי מתוצרת "תאלס" הולנד, לטווח מרבי של 480 ק"מ להגנה מפני טילים, מכ"ם משולב לזיהוי והכוונת טילים בו זמנית, וכן זיהוי ומעקב אוטומטיים של מטרות "מתגנבות" נמוכות גובה כדג' אותם טילי חוף-ים המצויים בידי סוריה ופרוסים לאורך חופיה.

טילי ה"יאחונט" המשופרים, (טילי שיוט על-קולי נגד ספינות העלולים לשמש כעת גם לפגיעה באסדות גז) שהועברו על ידי רוסיה לידי המשטר בסוריה, נועדו להקשות על כל ניסיון להתערבות בינלאומית במלחמת האזרחים במדינה. אתמול הגיעה לאזור גם הספינה "יו אס אס קאנאווה" ספינת הפיקוד הלוגיסטי הקדמי של הצי האמריקאי באזור מזרח הים התיכון.

הספינה שהחליפה את ספינת הפיקוד של הצי השישי ושייכת לצי ה-15 למשימות תמיכה בפעילות הביטחון הימי ושיתופי פעולה בטחוניים, משמשת גם כספינת אספקה של מזון ודלק לנושאות המטוסים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית