הסדרת חקיקה בתחום הסייבר

ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה היום דיון עומק בו בתחום הגנת הסייבר. יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני: "להפסיק להסתמך על שינויי חקיקה קיימת"

ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה היום (שני) דיון עומק בו נכחו גורמים רבים שאמונים על תחום הגנת הסייבר בישראל. בדיון הוצגו זוויות שונות מעולם הסייבר תוך ניסיון למפות את האתגרים השונים שמציפים את התחום לצורך בחינת חלופות שיאפשרו שיפור בהגנה, אם ברמה הפרקטית ואם במישור החוקי.

ראש המטה הקיברנטי הלאומי במשרד ראש הממשלה, ד"ר אביתר מתניה, ציין בדיון כי בנושא הגנה על תשתיות קריטיות יש בישראל ניסיון של עשר שנות פעילות ומכאן שמצבנו, גם ביחס לעולם הוא בכלל לא רע. "בכדי להבטיח את המשך ההובלה של מדינת ישראל בתחום הסייבר, חשוב שנפעל בשיתוף למול כל הזרועות הרלוונטיות הקיימות בישראל כגון מינוף התשתיות הטכנולוגיות, שיתוף מערכת הביטחון, הכוונה של ההון אנושי, מעורבות תעשייה ותרומה של האקדמיה.

ראש המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח, פרופ' יצחק בן ישראל אמר בדיון כי "מדינת ישראל מדורגת כמובילה בתחום הגנת הסייבר ולראייה הצלחנו לבלום באופן מאוד מרשים את התקפת ההאקרים מלפני חודש. התקפה דומה הצליחה לשתק את אסטוניה למשך חודש. קצב התקדמות מטה הסייבר מאז הקמתו, נכון להיום, הוא מהיר יותר ממה שתוכנן במקור. הדבר היחיד שנראה שיכול לבלום את המשך ההתקדמות זו פגיעה בתקציב".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בסיכום הדיון "כי למול האיום המתפתח בעידן הנוכחי, חשוב במיוחד ליצור שיתופי הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים להגנה בעולם הסייבר. בין השאר נכון שהממשלה תפעל לנסח חוק מקיף וכולל בתחום הסייבר ולהפסיק להסתמך על שינויי חקיקה קיימת".


"נכון לבחון אפשרות להקמתו של גוף שיפעל כרגולטור לצורך פקח מקצועי בנושא ולא רק במערכות החיוניות. בתקציב הקרוב נראה כי צפוי להיות קיצוץ משמעותי בתקציב המופנה לנושאי מחקר ופיתוח. יתכן ואנשי משרד האוצר לא מבינים את המשמעות של פגיעה שעלולה לקחת אותנו שנים אחורה. אני מתכוון לטפל בנושא הזה בדיוני הוועדה בכדי למנוע כל קיצוץ אפשרי" אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית