בוחן "קצין לוחם" בקורס חובלים

הים בעקבות קורסי היבשה
קורס חובלים. צילום: דו"צ
צוערי חיל הים יעברו לראשונה בוחן ”קצין לוחם“, בדומה לצוערי זרוע היבשה, זאת כדי לשלוט בצורה טובה יותר בטכניקות הלוחמה היבשתיות, תוך התמקדות בתכני הכשרה יבשתיים, מדווח אתר צה"ל.
 
לפי הדיווח, מעתה ואילך, החובלים יתנסו בתכני לוחמה יבשתיים כמו כל לוחם חי“ר, זאת לצורך יצירת אחידות בין כלל הלוחמים. מגמת שיפור ההכשרה היבשתית תתמקד בעיקר בירי לאחר מאמץ ובניווט בתנאי יבשה. בוחן ”קצין לוחם“, השלב האחרון בקורס החובלים, כולל ריצה של כ-6 ק"מ, ניווט, ריצה בדיונות, טיפוס על צוק הנקרא "אסון טבע" והתמודדות עם מסלול מכשולים יבשתי.
 
קורס חובלים נמשך כ-28 חודשים ומחולק לחמישה שלבים, החל מטירונות, דרך שלב בסיסי המתמקד בהקניית עקרונות החיילות הבסיסית בים, שלב מתקדם המתמקד בפיקוד על כלי הבט"ש, באיתור והשמדת פעילות חבלנית עוינת, זיהוי ושיבוש הברחות אמל"ח ונטרול איומים בים ושלב אקדמי, המורכב מלימודים אקדמאים לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה המשלבים לימודי ים.
 
הצוערים משתלמים גם בשלב ייעודי שמתמקד בלימוד הפעלה של ספינות הטילים והצוללות של חה"י וכן בפיקוד על צוותי לוחמים בפעילות מבצעית. השלב הייעודי כולל ברובו שהייה והתנסות מעשית בשטח כחלק מצוות אורגני של כלי השייט. קורס החובלים בוחן מדדים רבים, יכולות פיקוד ומנהיגות, התמודדות במצבי לחץ, מאמצים פיזיים ומשלב לימוד של חומר עיוני רב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית