"עובדים על תקציב רב שנתי"

שרהב"ט התייחס לקיצוץ בתקציב הביטחון ולמצב בצפון במהלך ביקור בדרום

"עובדים על תקציב רב שנתי"

שרהב"ט והרמטכ"ל. צילום: משרד הביטחון

 "אנחנו דנים מזה כמה שבועות, משרד הביטחון עם משרד האוצר בגיבוש תקציב, שמצד אחד ייקח בחשבון את הגרעון התקציבי שנקלענו אליו כממשלה", כך אמר ביום שלישי שר הביטחון משה יעלון, על רקע הפרסומים על כוונה לקצץ ארבעה מיליון שקלים בתקציב הביטחון.

יעלון הוסיף: "אינני יכול להתעלם מהצורך, אך מצד שני, צריך תקציב שגם ייתן מענה לצרכי הביטחון. אני מקווה שביום שני, נוכל להגיע להצבעה על התקציב המתאים ביותר שיוכל לאפשר לנו לשמור את ביטחון אזרחי מדינת ישראל. אנחנו עורכים דיונים מתוך כוונה שבתכנית רב שנתית לא ייפגעו הפרויקטים העיקריים, כך שניתן יהיה להתכווץ קמעה בשנה וחצי הקרובות ובתנאי שנדע לתת לזה מענה בשנים הבאות".

לגבי המתיחות בצפון אמר יעלון כי  "אמרתי מספר פעמים שאיננו מתערבים במלחמת האזרחים בסוריה אבל הבהרנו מה הם האינטרסים שלנו, קראנו לזה 'קווים אדומים'. בין אם זה העברת אמצעי לחימה איכותיים לארגוני טרור, חיזבאללה ואחרים, או נשק כימי, או הפרת הריבונות שלנו לאורך הגבול. בכל המקרים הללו אנחנו נפעל כדי להגן על ביטחון מדינת ישראל. הכוחות בשטח מונחים שברגע שיש ירי מהצד הסורי הם לא צריכים לקבל אישור ממני, לא אישור מהרמטכ"ל ולא אישור מאלוף הפיקוד, ובמידה והם מזהים את מקור הירי הם ישמידו את מקור הירי".

You might be interested also