רבטק תובעת מאלתא למעלה מ-10 מיליון שקל

טוענת כי נושלה מפרויקט משותף להגנה ימית בהודו

רבטק תובעת מאלתא למעלה מ-10 מיליון שקל

חברת רבטק תובעת ממפעל אלתא של התעשייה האווירית למעלה מעשרה מיליון שקל, כך מדווח ביום רביעי המגזין דה מרקר.

על פי הפרסום, התביעה הוגשה  במארס 2013, בטענה שאלתא הפרה התחייבות לשתף אותה במיכרז של חיל הים בהודו. 

 רבטק היא חברה פרטית העוסקת מעל 20 שנה בפיתוח, יצור, שיווק ומכירה של פתרונות טכנולוגים למיגון היקפי יבשתי וימי. המערכות מיועדות לאתרים ברמת סיכון שונה, מאתרים ממשלתיים ועד בתים פרטיים. יצוא החברה כולל את מדינות אמריקה הצפונית והדרומי, אפריקה ואירופה. בשנים האחרונות מנסה החברה להיכנס לשווקים באסיה, בעיקר הודו וסין.

על פי כתב התביעה, רבטק תכננה וייצרה אב טיפוס של רשת הגנה ימית עבור אלתא שהתמודדה במיכרז בהודו. אלתא אף התחייבה שרבטק תהיה קבלן המשנה שלה אם תזכה במיכרז. אולם, לאחר הזכייה החלה אלתא להתחמק מרבטק ולחפש קבלן משנה אחר.

על פי כתב התביעה, בדצמבר 2009 פנתה אלתא לרבטק בתערוכת מכון היצוא בהרצליה והתעניינה במערכת הגנה ימית מסוג מרינט. הרשת מהווה חסם מפני כניסת צוללנים או החדרת חומרי נפץ לנמלים. כשבוע לאחר המיפגש הראשון החלה סדרת פגישות בין החברות, במהלכה הוסכם על שיתוף פעולה מיידי. רבטק פיתחה רשת מיועדת למיכרז בהודו. באפריל 2010 התחייבה אלתא כי אם תזכה במיכרז תשתמש במוצרי רבטק לפרויקט.

עוד צוין בכתב התביעה, כי הצדדים המשיכו להיפגש ורבטק העבירה לאלתא אב טיפוס של הרשת למכרז. בדצמבר 2010 שיגרה אלתא לרבטק הזמנת רכש למוצר לצורך תכנון ויצור הגדר למיכרז הימי בהודו.

רבטק הוסיפה בכתב התביעה, כי אלתא אף עשתה שימוש פרסומי במוצר של רבטק במגזין בטחוני מבלי שקיבלה מבעוד מועד אישור מרבטק. הצדדים המשיכו להיפגש כהכנה לביצוע המיכרז. ביולי 2012 הודיעה אלתא לתקשורת על זכייתה.

לדבריה, נסיונותיה לייצור קשר עם אלתא לדון בשיתוף הפעולה לא צלחו ובנובמבר 2012, בתערוכה נוספת של מכון היצוא ניגשו לרבטק נציגים מאלתא שהתעניינו בגדר. לאחר בירור הובהר כי נשלחו לאתר רשתות הגנה תת ימיות, "מוצר מתחרה לזה אותו יצרה רבטק".

עוד ציינה רבטק בכתב התביעה, כי אילולא היתה מתקשרת לאלתא, יכלה לייצור שיתוף פעולה עם חברות אחרות שהתמודדו במיכרז, ששתיים מהן פנו אליה.

רבטק מבקשת מבית המשפט להורות לאלתא לעמוד בהתחיבויותיה בהסכם המקורי. לחלופין לפצות את רבטק ב-10.393 מליון שקלים הכולל פיצוי בגין רווח גלמי (5.5 מליון שקל), תוספת מע"מ (943 אלף שקל), פיצוי בגין עשיית עושר ולא במשפט (3.7 מליון שקל, פרסום בגין כל פרסום מטעה (200 אלף שקל).

אלתא ביקשה פעמיים ארכה לצורך הגשת כתב הגנה. הבקשה השנייה נדחתה בשבוע שעבר על ידי רבטק.

מאלתא נמסר בתגובה ל"דה מרקר"  כי "לאלתא טענות הגנה טובות ומוצקות. העניין יתברר בערכאות משפטיות".

You might be interested also