עלייה משמעותית בריגול בסייבר

חברת סימנטק משחררת זו השנה ה-18 ברציפות את דוח איומי האינטרנט השנתי שלה לשנת 2012 (Internet Security Threat Report או בקיצור ISTR). הממצאים מראים על זינוק של 42% בהתקפות ממוקדות במהלך 2012, בהשוואה לשנת 2011
A look at the changes in key metrics as compared to previous years via www.symantec.com

התקפות ריגול סייבר ממוקדות אלו (Cyberespionage), אשר נוצרות כדי לגנוב קניין רוחני, מכות יותר ויותר את המגזר היצרני, כמו גם עסקים קטנים שהיוו מטרה ל-31% מהתקפות אלו. עסקים קטנים הם מוקד אטרקטיבי בפני עצמם להתקפות, וגם מהווים אמצעי לחדור דרכם לחברות גדולות יותר באמצעות טכניקות "Watering Hole". בנוסף, צרכנים נותרים פגיעים להתקפות "Ransomware" (כופר סייבר) ואימים ניידים, בעיקר במערכות הפעלה מסוג אנדרואיד.

"בשנה זו, דוח ה-ISTR מראה כי פושעי סייבר אינם מאטים את פעילותם, והם ממשיכים למצוא דרכים חדשות כדי לגנוב מידע מארגונים בכל הגדלים," אומר שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל. "תחכום ההתקפות בשילוב עם מורכבות מערכי ה-IT, כמו וירטואליזציה, ניידות ומחשוב ענן, דורשים מארגונים להישאר פרו-אקטיביים ולהשתמש באמצעי אבטחה של 'הגנה לעומק' כדי לשמור על יתרון נגד ההתקפות."

ישראל שומרת על מעמדה בעולם

על פי הנתונים שאספה סימנטק בשנת 2012, למרות שינויים מזעריים, ישראל יורדת שלושה מקומות בדירוג הכללי בדוח ומגיעה למקום ה-34 בעולם בכמות איומי האינטרנט השונים (ב-2011 דורגה ישראל במקום ה-31), כלומר נחוו פחות איומי אינטרנט בישראל ב-2012.

על פי הנתונים, מבין המדינות המארחות מתקפות רשת הגיעה ישראל למקום ה-35. אמנם, מבין המדינות המארחות מתקפות דיוג (Phishing Hosts) עלתה ישראל מהמקום ה-42 למקום ה-37 בעולם (עם שינוי מזערי של 0.27%), אך בכל שאר המדדים היה שיפור ביחס לעולם בכמות האיומים שנצפו. במדד ה-Spam Zombies ישראל יורדת 6 מקומות (0.37%) ומגיעה למקום ה-37, ובמדד הקוד הזדוני ישראל יורדת 8 מקומות ומגיעה למקום ה-40. כך שגם כאן נצפתה ירידה בכמות האיומים בישראל.

בתחום הבוטים (Bots) ישראל יורדת מקום אחד ביחס לעולם, עם שינוי של כאחוז ושליש, אך מיקומה נותר נמוך ביחס למיקומה הממוצע בעולם (16 השנה, 15 ב-2011).

בנוסף חושף דוח ISTR 18 של סימנטק כי כמות דואר הזבל בישראל בחודש האחרון הייתה 64.8% מכלל תעבורת הדואר האלקטרוני כמות התקפות הדיוג הייתה התקפה אחת לכל 1738 מיילים, וכמות האיומים המועברים במייל עומד על אחד לכל 1165 אימיילים.

ביחס לאזור המזרח התיכון, ישראל יחסית חווה יותר התקפות בכל המדדים – היא נמצאת במקום הראשון מבחינת אירוח מתקפות דיוג (43% מהמתקפות באזור הגיעו מישראל), במקום הרביעי מבחינת דואר זבל (3.4%) ובמקום ה-6 מבחינת קודים זדוניים (4.5%) – אך בדירוג הכללי היא נמצאת רק במקום החמישי, אחרי מדינות כמו סעודיה, מצרים, איראן ופקיסטן.

 

דוח ISTR של סימנטק

דוח Internet Security Threat Report מספק מבט כולל וניתוח של השנה בהקשר של פעילות איומים עולמיים. הדוח מבוסס על מידע שמגיע מרשת Global Intelligence Network של סימנטק, בה משתמשים האנליטים של החברה כדי לזהות, לנתח ולספק פרשנות על הטרנדים הבולטים בהתקפות, פעילות קודים זדוניים, התקפות דיוג (Phishing) ודואר זבל.

לדוח המלא ניתן להגיע בקישור:

http://www.symantec.com/security_response/publications/threatreport.jsp?om_ext_cid=biz_socmed_twitter_facebook_marketwire_linkedin_2013Apr_worldwide_ISTR18

בנוסף, ניתן לקרוא עוד פרשנות על הדוח בבלוג מיוחד שפרסמה סימנטק, בקישור:

http://www.symantec.com/connect/blogs/internet-security-threat-report-volume-18?om_ext_cid=biz_socmed_twitter_facebook_marketwire_linkedin_2013Apr_worldwide_ISTR18


לכתבות טכנולוגיה נוספות לחץ כאן

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית