אלפי מבקרים בביתן הלאומי בברזיל

דיווח מצולם מיוחד מהתערוכה הענקית של דרום אמריקה, בהשתתפות מאות ישראלים. ״כר נרחב לשיתוף פעולה בין התעשיות הביטחוניות הישראליות ודרום אמריקה״

אלפי מבקרים בביתן הלאומי בברזיל

ראשי התעשיות בטקס פתיחת הביתן הלאומי

מאות ישראלים מ-28 חברות שונות חנכו אתמול את איזור התצוגה הישראלי הענק בתערוכת Laad בריו דה ז'נרו, ברזיל.

בולטות במיוחד בנוכחותן התעשייה האווירית, שהקימה ביתן ענק בשטח של לא פחות מ- 400 מ״ר, אלביט מערכות, שמציגה אמצעים בשיתוף עם מספר חברות בנות בברזיל, וגם חברת Isds, שמציגה, בין היתר, רכב חדש המיועד לכוחות אכיפת חוק ומערכת בדיקת ציוד שפותחה במיוחד למגרשי הכדורגל ולמשחקים האולימפיים שיערכו בריו בשנים הבאות.

הביתן הלאומי הישראלי הענק נפתח בטקס רשמי ביום שלישי, לאחר פגישה של בכירי המשלחת הישראלית עם שר ההגנה של ארגנטינה. ראש סיב״ט, תא״ל מיל׳ שמעיה אביאלי, אמר בטקס כי ״הנוכחות הישראלית הגדולה בתערוכה בברזיל היא המראה של מה שאנחנו רוצים לעשות ביבשת הזאת. אנחנו עוסקים בברזיל בשני ארועים משמעותיים, לגביהם אנחנו נמצאים בקשר אינטימי עם משטרת ריו. יש כר נרחב לשיתוף פעולה. זו גאווה גדולה שמדינה של שמונה מיליון תושבים מציגה את הביתן שני בגודלו, אחרי ארה״ב״.
 
בשם התעשיות דיבר בפעם הראשונה נשיא אלביט מערכות החדש, בצלאל (בוצי) מכליס, שאמר כי ״מגמה זו מצביעה על חשיבותה העולה של יבשת דרום אמריקה. ארה״ב ומדינות אירופה מקטינות תקציבים, ובה בעת מדינות אחרות הופכות יעד לטכנולוגיה הישראלית. דרום אמריקה בכלל, וברזיל בפרט, מהווים דוגמא לכך. מדובר בעם ידידותי שמעריך את מה שיש לחדשנות הישראלית להציע, יש מקום לשיתוף פעולה כדי לייצר מכפיל כוח״.
 
יצוין, כי בכניסה לתערוכה הענקית נערכה הפגנה פלשתינית שקראה להחרים את ישראל, אבל הדבר לא הפריע לאלפי מבקרים לפקודה את הביתנים הישראליים.

בצילומים: מכליס מדבר בטקס חנוכת הביתן הישראלי, הביתן הענק של התעשייה האווירית, גליונות חדשים של ישראל דיפנס בביתן הלאומי.
 

You might be interested also