תקשורת לווין מרובת ערוצים

CobhamSATCOM וחברת הבת שלה Thrane&Thrane, מובילות עולמיות באספקת ציוד תקשורת לוויני, ביחד עם חברת לייביו (liveu) המתמחה בפיתוח פתרונות טכנולוגים לשידורי וידאו בזמן אמת, הכריזו על פתרון משולב חדש
(shutterstock.com)

הפתרון משלב תקשורת סלולרית ו\או לוויני על גבי ריבוי ערוצים סלולריים ו\או טרמינל לוויני Inmarsat BGAN Explorer 700/710, בהתאם לזמינות הרשתות בשטח. הפתרון כולל את יחידת ה bonding הקומפקטית של לייביו (liveu) לדחיסת וידאו אדאפטיבית ושידור רב ערוצי בו זמני. לאחרונה השתמשה במערכת משלחת טיפוס להעברת שידורים חיים איכותיים אף מפסגת הקילימנג’רו שבטנזניה שגובהה 5,895 מטרים. הפתרון מאפשר הרחבת המעטפת המבצעית גם לאזורים\זמנים ללא קליטה סלולרית. כך יתאפשר לשדר חוזי לאחור ולבצע שידורים באיכות גבוהה מהשטח למפקדות ללא קו ראיה ובכל תנאי.

הפתרון החדש הינו פתרון חכם המנצל ביעילות את כל משאבי רשתות התקשורת הזמינות בין אם הן סלולריות ובין אם הן לווייניות. יכולת המערכת לבחור ברשתות הזמינות או אף להשתמש בכולן, מאפשר הוזלה משמעותית בעלויות השידור בהשוואה לשימוש בשידור לווייני בלבד. במידה ויש קליטה סלולרית ברשת אחת או יותר, ניתן לעבוד רק על רשתות אילו, כולל בתנועה ומתוך מבנים. טכנולוגית ה – BONDING של לייביו משתמשת בריבוי ערוצים בו זמנית לקבלת כיסוי מקסימלי יחד עם רוחב פס מקסימלי ויתירות מובנת להפקת שידור וידאו נייד איכותי ורציף.

אריאל גלינסקי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בלייביו, ציין כי שיתוף הפעולה עם Cobham , הנחשבת למובילה עולמית בציוד תקשורת לוויינית, מהווה צעד חשוב בהרחבת סל פתרונות ה-bonding היחודיים של לייביו עבור יחידות בטחון המולדת וההגנה על ידי שימוש בריבוי רשתות סלולריות ו\או תקשורת לווינית מכל סוג.

"הפתרון הזה, המשלב את חוזקות שתי החברות, מאפשר ליהנות מיתרונות הרשת הלווינית והרשתות הסלולריות כאחד. אנחנו רואים פוטנציאל עצום להצעה המשותפת בקרב קהל הלקוחות המשולב שלנו", אמר הנריק נורליקה, סמנכ"ל שירותי יבשה ב Cobham SATCOM.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית