שת"פ לקספרסקי והאינטרפול

מעבדת קספרסקי הודיעה על כוונתה לתרום את יכולות מומחיה המובילים למאמצי המרכז של האינטרפול שיתחיל לפעול ב- 2014, ולספק גם תמיכה תפעולית נרחבת ומידע מודיעיני על בסיס קבוע
Kaspersky-Lab-to-support-INTERPOL-Global-Complex-for-Innovation

קספרסקי הכריזה על הכוונה לחזק את שיתוף הפעולה עם הקומפלקס הבינלאומי לחדשנות של האינטרפול (IGCI). הדבר הוכרז לאחר פגישה בין יוג'ין קספרסקי, מנכ"ל ומייסד מעבדת קספרסקי, לבין רונלד נובל, מזכ"ל האינטרפול, ונאבורו נקטני, מנהל ה- IGCI. הפגישה התקיימה במשרדים הראשיים של קספרסקי במוסקבה.

בראש סדר היום של הפגישה עמדו נושאים כגון עבריינות מקוונת ואיומים מקוונים הנמצאים בצמיחה, ובנוסף, חשיבותו של  המאמץ המשותף במלחמה נגד עברייני רשת ולמען אבטחת הרשת. התוצאה העיקרית של הפגישה היתה הכרזת מעבדת קספרסקי על כוונתה לתרום את יכולות מומחיה המובילים למאמצי ה- IGCI, ברגע שהמרכז יהיה תפעולי ב- 2014, ולספק גם תמיכה תפעולית נרחבת ומידע מודיעיני על בסיס קבוע. מעבדת קספרסקי גם הסכימה לסייע למאמצי ה-IGCI לבניית יכולות להתמודדות עם איומים מקוונים בקרב רשויות חוק ברחבי העולם.

ה- IGCI יצייד כוחות שיטור מקוונים בינלאומיים עם כלים וידע הנדרשים לטיפול טוב יותר באיומים העבריניים של המאה ה- 21 - כגון זיהוי עבריינים, הכשרות חדשניות ותמיכה תפעולית לרשויות החוק ברחבי העולם.

יוג'ין קספרסקי ציין לגבי הפגישה עם האינטרפול ושיתוף הפעולה המתוכנן, כי הוא "מרוצה מאוד מתוצאות הפגישה. אני דוחף קדימה כבר יותר מעשור לגיבוש מה שאני נוהג לקרוא לו ה- 'אינטרנט – אינטרפול', וכעת הוא מתגשם. זו אינה הפתעה שאנו תומכים בכל לב ביוזמה זו, ויעידו על כך התוכניות שלנו לצוות חלק מהאנליסטים המובילים שלנו ל- IGCI בסינגפור. בקרוב לעברייני רשת לא יהיה היכן להתחבא, והם לא יהיו מסוגלים להתחפר במדינה אחת או אחרת, כפי שעשו עד עתה. הרשת סוגרת על עברייני הרשת – במשמעות המילולית ובמשמעות של 'רשת האינטרנט'".

מנהל ה- IGCI, נקטני, ציין כי "התמיכה החזקה שהביע יוג'ין קספרסקי בקומפלקס האינטרפול לחדשנות, תספק לרשויות החוק ב- 190 המדינות החברות שלנו את המומחיות ליצור מודיעין יעיל, להגן על הסביבה המקוונת, ולהביא עבריינים לדין".

מזכ"ל האינטרפול, נובל, חיזק את דבריהם של שני השותפים האחרים, כשאמר: "לא ניתן להילחם בעבריינות בינלאומית בבידוד. הסתמכות על מומחיות המגזר הפרטי היא חיונית לפעולה נגד עבריינות הרשת. הלחימה בה דורשת כי רשויות החוק ברמת המדינה וברמה הבינלאומית יעבדו יחד עם המגזר הפרטי, ובייחוד עם מובילים טכנולוגיים צופי עתיד כמו יוג'ין קספרסקי, על מנת שנוכל לעמוד בקצב שמכתיבים עברייני הרשת של היום".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית