תא"ל איילה חכים למזרחי טפחות

תהיה סמנכ"ל טכנולוגיות. ראיון מיוחד עם חכים יפורסם בגיליון 13 של ישראל דיפנס
איילה חכים. צילום: מאיר אזולאי

ימים ספורים אחרי שסיימה את תפקדה כמפקדת יחידת "לוטם" של צה"ל, מונתה תא"ל איילה חכים לסמנכ"לית בנק מזרחי טפחות לענייני טכנולגיות. חכים תהיה אחראית על תחום המידע בבנק, בעידן מתקפות הסייבר והיצף המידע.

 תא"ל איילה חכים התחילה את דרכה בצה"ל כתכניתנית בעידן שבו מחשבים פעלו עם כרטסיות, וסיימה כמפקת יחידת הטכנולוגיה היוקרתית של אף התקשוב.

קודם לכן עשתה קריירה ארוכה שכללה, בין היתר, תפקידי תקשוב באגף המודיעין וגם פיקוד על היחידת המחשבים המרכזית (ממר"מ), שבה התחילה את דרכה.

בגיליון מספר 13 של ישראל דיפנס, שיראה אור בעוד כשבוע, יתפרסם ראיון מיוחד עם חכים, שבו אמרה, בין היתר: "אני רואה את האתגרים הגדולים של התקשוב בקישור הטקטי, בקיצור טווחים 'סנסור טו שוטר', בשילוביות – למשל בין המסק"ר עם הכוח על הקרקע, ובין הכוח שעל הקרקע עם המל"ט שמעליו. האתגר הנוסף הוא 'ביג דאטא', וגם בצורך לאפשר להוריד רחב סרט מידע מגוון.
 
"אנחנו בוחנים מודלים של אנליטיקה, כאשר מה שצריך למפקדים בכירים או ללוחם שונה לחלוטין. צריך לדעת לעשות חיתוך נכון, לשלוף את זה נכון ומעל הכל צריך רלוונטיות. המערכות צריכות לאפשר לעשות את הדבר הנכון ברגע הנכון, במקום הנכון ובמידור הנכון – זוהי המשוואה – אלה ארבע הקירות שבהן לוטם מתנהלת".

 ניתן להזמין מנוי במחיר מוזל באתר - או לרכוש את הגיליון בחנויות הספרים "סטימצקי" ו"צומת ספרים"  וברשתות "שופרסל".

.


img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית