”אתם עושים עבודה נהדרת“

נשיא ארה"ב סקר את סוללות "כיפת ברזל", "שרביט קסמים", "חץ 2" ו-"חץ 3" שהוצבו לכבודו בנתב"ג

”אתם עושים עבודה נהדרת“

אובמה וצוות סוללת כיפת ברזל (צילום: לע"מ)

נשיא ארה“ב, ברק אובמה, ביקר בסוללת ”כיפת ברזל“ ואף סקר את מערכת ”שרביט קסמים“ ומערכות ”חץ 2“ ו“חץ 3“ - כחלק מביקורו הנשיאותי בישראל. אובמה הגיע למתחם הביטחוני שהקים משרד הביטחון בנתב"ג לאחר קבלת הפנים שנערכה לכבודו בנמל התעופה. 

נשיא ארה“ב סייר במקום יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ“ל רא“ל בני גנץ, מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והשר עמיר פרץ. לאחר שסייר בין המערכות, נפגש הנשיא אובמה עם חיילים מצטיינים ממערך ההגנה האווירית ואמר להם: ”תודה רבה, עשיתם עבודה נהדרת“.

למצגת שהוכנה לאובמה בנתב"ג הייתה כמובן מטרה נוספת: להציג בפניו את יכולותיהן של מערכות ההגנה האוויריות של ישראל על מנת לנסות ולמנוע קיצוץ אפשרי בסיוע הביטחוני שארה"ב מעניקה לישראל מדי שנה. על פי פרסומים בארה"ב אובמה מתכנן קיצוץ רוחבי בתקציב הביטחון וייתכן שכתוצאה מכך ייפגע הסיוע לישראל. במערכת הביטחון הישראלית מנסים למנוע את הקיצוץ האפשרי.

מערכת “כיפת ברזל” המערכת המבצעית היחידה מסוגה בעולם ליירוט רקטות קצרות טווח, שמהווה את שכבת ההגנה הראשונה. מערכת “שרביט קסמים” נמצאת בימים אלה בפיתוח כדי לספק מענה לטילים ורקטות מטווח קצר ובינוני, ובעתיד גם נגד טילי שיוט. מערכת “חץ 2” שהפכה למערכת המבצעית הראשונה בעולם בתחילת שנות ה-2000 ותפקידה לספק מענה לטילים ארוכי טווח כמו אלה שנמצאים ברשות איראן.

מערך ה“חץ“ עבר שדרוג משמעותי בשנים האחרונות, ובשנה האחרונה תורגל בהצלחה רבה בתרגיל AC12 עם הכוחות האמריקאיים. מערכת “חץ 3” נמצאת בימים אלה בפיתוח כדי לעבות את שכבת ההגנה נגד טילים ארוכי טווח.

You might be interested also