שיא בהזמנות לרפאל ב-2012

דוחות החברה ל-2012: רווח נקי של 569 מיליון ש"ח ו9.2 מיליארד ש"ח בצבר הזמנות

חברת רפאל - מערכות לחימה מתקדמות סיימה את שנת 2012 ברווח נקי של 569 מיליון ש"ח, ועם קבלת הזמנות בהיקף של כ- 9.2 מיליארד ש"ח, כך עולה מהדו"חות השנתיים שהחברה פרסמה לשנת 2012.

כידוע, רפאל מפתחת ומייצרת אמצעי לחימה מהמתקדמים בעולם עבור צה"ל ומערכת הביטחון, כדוגמת מערכות ההגנה האוויריות "כיפת ברזל", שבמהלך מבצע "עמוד ענן" עברה בהצלחה רבה טבילת אש משמעותית ומערכת "שרביט קסמים" שסיימה ניסוי יירוט ראשון ונמצאת בפיתוח מתקדם לקראת יכולת מבצעית בשיתוף חברת ריית'יאון, כמו גם מערכת "מעיל רוח" (מערכת ההגנה האקטיבית לרכבים קרביים משוריינים, היחידה מסוגה בעולם הנמצאת בשירות מבצעי), המותקנת על גבי טנקי מרכבה סימן-4.

שנת 2012 הניבה לרפאל כאמור רווח נקי של 569 מיליון ש"ח (%8.3 מהמכירות), זאת לעומת שנת 2011 שבסיכומה הושג רווח נקי של 397 מיליון ש"ח (5.6% מהמכירות) - הגידול ברווח זה נבע בעיקר מתקבולים שהתקבלו השנה בגין מכירה של חברות נכדות (חברות בנות של RDC הפועלת כחב' אחזקות של מיזמים אזרחיים) ומהכנסות מימון.

במהלך 2012 נרשמה האטה במכירות, שנבעה בעיקר מהמדיניות החשבונאית של החברה ביחס להכרה/אי הכרה במכירות של פרויקט גדול הנמצא בעדכון חוזה 5.7 מיליארד ש"ח והמכירות על כ-6.8 מיליארד ש"ח. רווחי החברה ב-2012 הושגו בעיקר מפעילות ייצור, פיתוח ושיווק מערכות בתחומים הבאים: עליונות והגנה אווירית, מערכות הגנה לטנקים ולרכבים משוריינים, טילי אוויר-שטח, טילים טקטיים אלקטרואופטיים ורב-תכליתיים, פודי תקיפה, ניווט וצילום, עמדות נשק נשלטות, אמצעי פריצה, תקשורת ומודיעין, הנעה בחלל ועוד.

מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') ידידיה יערי, אמר כי "שנת 2012 התאפיינה בעיקר במאמץ האדיר והתרומה למערכת הביטחון אשר חלקה בא לידי ביטוי במהלך מבצע "עמוד ענן", כאשר בתוך כך נמשכה הרחבת הפעילות הבין-לאומית שלה. איכות המהנדסים, המפתחים ואנשי הייצור, יחד עם איתנות פיננסית, השקעות נכונות ומשמעותיות במחקר ובפיתוח ופעילות שיווק נכונה, מאפשרים לנו להעמיד מערכות אמינות ורבות יכולת בחוד החנית של הטכנולוגיה. יערי הוסיף, כי על מנת שנוכל להמשיך ולצמוח החלטנו להתחיל ביישום שינוי מבני-ארגוני שיאפשר לנו למצות טוב יותר את יכולות רפאל ולהיערך טוב יותר לאתגרים הלאומיים והבין-לאומיים. בנוסף אמר יערי כי רפאל תמשיך ותתפתח גם באמצעות מיזוגים, רכישות והגברת שיתופי פעולה בארץ ובעולם".

יו"ר דירקטוריון רפאל, האלוף (במיל') אילן בירן, אמר כי "רפאל ממשיכה ליישם ובהצלחה רבה את חזונה להיות נדבך מרכזי בביטחון המדינה תוך צמיחה, רווחיות וחוסן פיננסי המאפשרים לה להשקיע משאבים אדירים בטיפוח המשאב האנושי ובמחקר ופיתוח. השילוב בין השניים עם יצירתיות, מסירות ומקצוענות ברמות הגבוהות ביותר של עובדי החברה, מאפשר לה להגיע להישגים טכנולוגיים ומבצעיים יוצאי דופן שחלקם קיבלו ביטוי במהלך מבצע "עמוד ענן" כדוגמת כיפת ברזל ולעוד הישגים רבים וחיוניים. בירן הוסיף כי תמונת המצב הכלכלית העולמית ובישראל והורדת תקציבי הביטחון, מביאה עימה מדי שנה אתגרים ויעדים חדשים בשווקים הביטחוניים העולמיים, כמו גם למערכת הביטחון הישראלית, ואלה מחייבים אותנו להמשיך לשתף פעולה, לבצע רכישות ומיזוגים ולהציע לשותפים ולמשתמשים יתרון טכנולוגי ומבצעי".

דוד ואיש, סמנכ"ל הכספים ברפאל אמר כי: "בשנים האחרונות אנחנו מתחילים כל שנה עם דאגה מאוד גדולה לאור המשבר הכלכלי שקיים כיום ויש חשש שלא נצליח לשחזר את ההצלחה של שנים קודמות, אבל השנה מדובר בהיקף הזמנות חריג וכתוצאה מכך אנחנו נמצאים עם צבר הזמנות מאוד גבוה, שנותן לנו גם איזשהו ערבון. מלכת הכיתה היא כיפת ברזל, בעיקר לשוק בישראל, המתכונת שבה היא מופעלת בארץ היא ייחודית אבל יש אפשרות להשתמש בה גם בצורות שיתאימו למדינות אחרות ואנחנו עובדים על כך. ישנה התקדמות יפה גם בפיתוח של 'שרביט קסמים' והמערכת עברה כבר ניסויים מאוד חשובים וסך הכל מדובר על מכירות של המערכות מהמסורתיות של טילי נ"ט, פודים אלקטרואופטיים ועוד. השנה הגענו גם לרווח נקי מאוד יפה כתוצאה מפעילות שוטפת ומכירות של חברות בנות. כל פעם ששוק אחד מצטמצם אנחנו מצליחים לחדור לשוק אחר, התלות שלנו כיום ברכש האמריקאי היא לא מאוד גדולה, ואנחנו פונים לאיפה שיש שווקים רלוונטיים – בעיקר מזרח רחוק ואמריקה הלטינית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית