ברק ליעלון: "צריך להיאבק על הדברים שצריך להיאבק עליהם"

בטקס חילופי שר הביטחון בקריה אמר ברק לשר הנכנס יעלון כי "המערכת נמצאת בידיים טובות שמבינות איפה אנחנו חיים ולאן אנחנו הולכים". יעלון הודה כי "חש חרדת קודש, משום שאני יודע מהו המשא הכבד הזה"
(צילום: אריאל חרמוני, משהב"ט)

שר הביטחון החדש, רא"ל (מיל') משה (בוגי) יעלון, נכנס רשמית לתפקידו בטקס חגיגי בקריה בתל אביב. במהלך הטקס, בו החליף את אהוד ברק, שר הביטחון בשש השנים האחרונות, אמר יעלון כי "עצם העובדה שבמסדר ידעתי לקרוא לכל אחד בשמו, אלופים, אנשי משהב"ט, היא סימן שלא התרחקתי יותר מדי מההוויה הביטחונית-צבאית. אני חש הבוקר חרדת קודש, משום שאני יודע מהו המשא הכבד הזה".

הוא המשיך ואמר כי "אני זוכר את היום שסיימתי את תפקידי כרמטכ"ל ואת תחושת ההקלה שהייתה, והבוקר המטען הכבד שוב על הכתפיים ולכן אני באמת מכיר בגודל המשימה. אני רואה את המשימה הזו כמשימה שהיא שליחות, שהיא חשובה, ולכן גם חרדת הקודש".

השר היוצא ברק אמר בטקס כי יעלון מקבל לידיו מערכת הנמצאת בידיים טובות "שמבינות איפה אנחנו חיים ולאן אנחנו הולכים. צריך להיאבק על הדברים שצריך להיאבק עליהם, ולקבל את ההחלטות וההכרעות כאשר המערכת של הדרג המדיני תקבל אותם, וצריך לעבור לצד השני של השולחן ולעשות את העשייה. נעשית עשייה עצומה כדי לבצר ולחזק את ביטחון המדינה...בוגי מביא איתו ניסיון עצום בתחום של המדים והבנה עמוקה של התחום המדיני. בוגי הוא אדם שגם במדים וגם בלעדיהם יודע איפה הוא נמצא, יציב, לא מתנדנד, הוא אומר את מה שהוא חושב, עושה את מה שהוא אומר, הוא ישנו שם".

ברק התייחס גם לדיווחים כי לא תמיד ראה עין בעין עם יעלון בנושאי הביטחון ואמר "בשמינייה היו הרבה פעמים שלא הסכמנו, אבל הסכמנו שהדרך היחידה לפעול כממשלה, בתנאים המיוחדים של מדינת ישראל, היא לשבת ביחד, אנשים שלא מסכימים, לראות מה נכון ומה לא נכון לעשות. אני מאחל לך ולכם הצלחה. ההצלחה שלכם היא ההצלחה של מדינת ישראל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית