הורשע בגניבת PSP מה"מרמרה"

חייל הורשע בביזה לאחר גנב קונסולת משחקים ומחשב נישא מהספינה הטורקית. במקרה אחר הורשע חייל בגרימת מוות ברשלנות של פלשתיני בדרום הר חברון

שנתיים וחצי אחרי פרשת המרמרה, הורשע חייל צה"ל הורשע בבזיזת רכוש של נוסעי המרמרה: קונסולת משחק PSP ומחשב נייד.

בית הדין הצבאי נתן את הכרעתו בעניינו של רב"ט ש.ל. אשר הורשע בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וגניבה בידי עובד ציבור. את העבירה ביצע בחודש יוני 2010, בעת שנדרש להשגיח על חיילים שעסקו בסריקת הספינה "מאוי-מרמרה", ולוודא שאינם גונבים ציוד שנותר בה, לאחר שהספינה עגנה בנמל אשדוד.

הנאשם הורשע בכך שהסכים להצעתו של חייל אחר לגנוב ציוד מבטן הספינה, וכן בגניבה של קונסולת PSP ומחשב נישא מהספינה, אותו העביר בהמשך לחייל שלישי כדי שימכור אותו.

במקביל הורשע סמל מ.מ. בגרימת מותו ברשלנות של פלשתיני בדרום הר חברון. מ.מ. הורשע על פי הודאתו. מהפרטים בכתב האישום עולה כי ביום ה-12.1.13, סמוך למחסום מיתר, במהלך פעילות שגרתית של כוח מפיקוד העורף, זיהה הכוח קבוצת שוהים בלתי חוקיים (שב"חים), וביקש למנוע את כניסתם לישראל. הכוח קרא לקבוצת השב"חים לעצור, אולם אלה החלו במנוסה, חלקם לכיוון ישראל וחלקם חזרה לשטחי יהודה ושומרון.

השב"חים אשר נמלטו לתוך ישראל לא עצרו, ועל כן קרא להם הכוח בשנית לעצור. משלא נענו לקריאת הכח, ירה מפקדו של הנאשם מספר כדורים באוויר, ואילו הנאשם ירה כדור אחד לעבר רגליו של הפלשתיני עודאי דראויש. ירי זה בוצע בניגוד לכללי הפתיחה באש החילם בגזרה זו, ופגע במותנו של המנוח וגרם למותו. הנאשם הודה בכתב האישום במסגרת הסדר טיעון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית