סימולטור פטריוט הוצב בישראל

מאמן מתקדם של מערכת הפטריוט נגד טילים הוצב בביה"ס להגנה אווירית ויאפשר לחיילים להתאמן בהגנה על שמי המדינה בתדירות ובגמישות גדולות יותר

מאמן מתקדם של מערכת ה"יהלום" (פטריוט) נגד מטוסים עוינים וטילים הגיע לבית-הספר להגנה אווירית. הסימולטור החדיש יאפשר ללוחמים, שעד כה התאמנו בעיקר בסימולטורים בארה"ב, להתאמן במשימת הגנת שמי המדינה בתדירות ובגמישות גדולה יותר.

מרכז אימון חדיש אשר יתרגל את לוחמי מערכת ה"פטריוט" הוצב לאחרונה בבית הספר להגנה אווירית שבדרום. הסימולטור המתקדם יאפשר גמישות גדולה יותר באימון לוחמי הפטריוט, אשר עד כה בוצע במסגרת סימולטורים בארה"ב.

"באמצעות המאמן שיפרנו את רמת האימון שלנו", הסביר סרן מתן שלום, ראש מדור יהלום ושנהב בענף תורה והדרכה במטה ההגנה האווירית לאתר חיל האוויר "אנו מבצעים שחזור ותחקור מעמיק של סימולציות היירוט, מה שמאפשר לנו ללמוד מכל אימון ולהפיק לקחים".

המאמן החדש כולל כעשר עמדות, המדמות עמדות בקרון השליטה והבקרה של מערכת הפטריוט. בסימולטור קיימת גם עמדת הדרכה, אשר ממנה שולטים בתרחישים השונים שאיתם מתמודדים הלוחמים. במהלך האימון המדומה הם צריכים לזהות מטרות אויב, להגיב במהירות ולפעול כנגד כלי טיס עוינים בשמי המדינה.

סא"ל גרשון זלוטניק, ראש ענף תורה והדרכה במטה ההגנה האווירית מספר כי "אנו צופים שבעתיד המאמן גם יאפשר קישוריות עם מערכות אימון נוספות בחיל, למשל מאמני טיסה. קישוריות זו תאפשר שיתוף פעולה עם מערכים נוספים בחיל-האוויר. ייתכן לדוגמה מצב שבו טייס קרב ומיירט יהלום יתאמנו יחד".

בעתיד הקרוב ייקלט במערך ההגנה האווירית גם מאמן מתקדם למערכת ה"חץ", אשר יוצב אף הוא בבית הספר להגנה אווירית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית