תוצאות אלביט מערכות ל-2012: עלייה בהכנסות

החברה הציגה נתונים המראים על עלייה בהכנסות בשנת 2012. המנכ"ל היוצא יוסי אקרמן: "זו תקופה טובה לחברה"
יוסי אקרמן, מיקי פדרמן, בוצי מכליס (צילום: דן בלילטי)

אלביט מערכות הודיעה על תוצאות פעילותה ברבעון הרביעי של 2012 ושל השנה כולה. ההכנסות ב-2012 הסתכמו ב-2.89 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 2.82 מיליארד דולר ב-2011.

התרומה העיקרית להכנסות הייתה מפעילותה בתחומי מערכות התקשו"ב (תקשורת, שליטה ובקרה) והמערכות המוטסות. הגידול העיקרי בתחום המערכות המוטסות היה בעיקר במכירות לצפון אמריקה. עם זאת נרשמה ירידה במכירות מערכות יבשה שנבעה בעיקר מצמצום מערכות בקרת אש ומערכות עזר יבשתיות בישראל וצפון אמריקה.

הרווח הנקי של החברה (לפי non-GAAP) הסתכם ב-206.3 מיליון דולר בדומה לרווח הנקי של החברה אשתקד. הרווח התפעולי השנתי הסתכם ב-252.3 מיליון דולר, בהשוואה רווח תפעולי של 245.8 מליון דולר בשנת 2011.

המנכ"ל הנכנס של אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס, אמר בהצגת הנתונים כי "אני מקבל לידי חברה מצוינת. אני רואה שלושה מרכיבי יסוד שהם המפתח להמשך הצלחת החברה: מגוון טכנולוגי שיש רק למעט חברות בעולם, פרישה גיאוגרפית ונוכחות מקומית – עם מערכות יחסים ושותפויות ענפות בראייה ארוכת-טווח, ביחד עם מדינות וצבאות אבל גם עם קולגות ומתחרים, והחשוב מכל – האנשים – מיטב המוחות במדינה שמחויבים להצלחת החברה.

המנכ"ל היוצא יוסי אקרמן, הוסיף כי "2012 היתה שנה טובה בתחומי הפעילות המובילים: מודיעין, מערכות שליטה ובקרה, סייבר ומערכות הגנה, תוך שימת דגש על מעצמות אזוריות גדולות כמו הודו וברזיל. ישראל היא שוק חשוב לאלביט – וההצלחה אכן היתה גדולה השנה. הישגים משמעותיים בשנים האחרונות – שהינם גם מנועי הצמיחה העיקריים של החברה:- התחזקות פעילות צי"ד [צבא יבשה דיגיטלי] בארץ ובעולם, כמו בפרויקט Land 200 האוסטרלי שאף הולך לגדול בהיקפים עצומים בשנים הקרובות - הרחבת פעילות המל"ט הגדול הרמס 900 ברחבי העולם - אימון, הפעלה ותחזוקה – תחומים שפשוט חוסכים כסף למדינות ולצבאות – הרבה יותר זול להתאמן על הסימולטורים ויכולות האימון החי של אלביט".

אקרמן הוסיף ואמר כי "חלמתי לפרוש לפני שאהיה חייב לפרוש, שהמחליף שלי ימונה מתוך אלביט כפי שאני עצמי מוניתי ב-96' ושתהיה זו תקופה טובה לחברה – לפעמים חלומות מתגשמים".

מיכאל (מיקי) פדרמן, יו"ר מועצת המנהלים של אלביט מערכות הוסיף כי "בשם מועצת המנהלים והחברה כולה אני מבקש לבטא את מלוא הערכתנו לתרומתו המשמעותית של יוסי אקרמן, במשך שלושים ואחת שנות עבודתו בחברה. אנו צופים שנמשיך להנות מנסיונו ומחוכמתו של יוסי אקרמן בתפקידו כסגן יושב ראש מועצת המנהלים בשנים הבאות. אנו מקדמים בברכה את בוצי, איש מוכשר, שרכש לו מוניטין ברחבי העולם ואני בטוח כי הוא ימשיך בהצלחה בדרכו של יוסי אקרמן ויוביל את החברה להישגים חדשים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית