התרסקות המסוק: מתמקדים בכשל טכני

חוקרי התאונות בחיל האוויר מצאו את הרוטור הקדמי והרוטור האחורי יחסית שלמים. כרגע הכיוון הוא של כשל טכני כלשהו. בתשדורת הקשר האחרונה אמרו הטייסים: "אנחנו שש דקות מנחיתה"
שרידי המסוק (צילום: דו"צ)

חוקרי התאונות של חיל האוויר מתמקדים בכיוון הטכני ובאפשרות שכשל טכני הוא זה שהוביל להתרסקות מסוק הקוברה בשעות הלילה (שלישי). בהתרסקות נהרגו שני טייסי חיל האוויר: סא"ל (מיל') נועם רון, בן 49 מאורנית ורס"ן (מיל'), ארז פלקסר בן 31 מחיפה ז"ל.

הרוטור האחורי והרוטור הקדמי נמצאו שלמים יחסית בשטח ההתרסקות, מה שמצביע כנראה על כך שהם לא התנתקו מהגוף המרכזי של המסוק. על פי הנתונים המסוק טס בגובה נמוך יחסית של כ-300 מטר ולאט והשברים התפזרו ברדיוס של 300-400 מטרים באזור ההתרסקות. טיסה בגובה נמוך שכזה בדרך כלל מעידה על כך שהטייסים לא יכלו להגיב במצב של מצוקה טכנית. בתשדורת הקשר האחרונה שהעבירו לבסיס חיל האוויר הם אמרו כי הם "שש דקות לנחיתה". מסוק הקוברה היה לבדו ולא טס במבנה של שניים כפי שנהוג לטוס. באימון בו השתתף היה עוד מסוק כמוביל אולם זה סיין את האימון ושב לבסיס פלמחים עוד לפני התרחשות התאונה.

בחיל האוויר מגדירים את שני ההרוגים כ"טייסים וותיקים ומנוסים". במקביל, מכשיר ה-VTR של המסוק, המכשיר המקליט בווידאו את תנועות המסוק, השתמר כמעט בשלמותו, וחוקרי התאונות ינסו לחלץ ממנו מידע. עד כה לא נמצאו בין השרידים סימנים כי בכלי הטיס אחזה אש. ההערכה היא שעד רדת החשיכה יסיימו חוקרי התאונות, יחד עם אנשי יחידת החילוץ 669, לאסוף את כל השברים ולהעביר אותם לבסיס החיל לחקירה.

בחיל האוויר גייסו חוקרי תאונות וותיקים במילואים כדי לסייע בחקירת התאונה. לזירת האירוע הגיעו מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל ומפקד בסיס פלמחים, תא"ל יואב לאור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית