"אין כוח שמסוגל להתנפל על ישראל"

שר הביטחון אהוד ברק שהחל בסבב פרידה הופיע בפני וועדת החוץ והביטחון של הכנסת בפעם האחרונה, וביקר בבסיסי חיל האוויר והים. הרמטכ"ל גנץ ביטל נסיעה מתוכננת לארה"ב בשביל להשתתף מחר בטקס הפרידה הרשמי מברק

שר הביטחון היוצא אהוד ברק שהחל את סבב הפרידה שלו ממערכת הביטחון, הופיע היום בפעם האחרונה בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. ברק ששימש כמעט שש שנים כשר ביטחון, סקר את האתגרים המדיניים והביטחוניים שבפניהם עומדת ישראל. בין היתר אמר ברק כי "איראן לא נעלמת, סוריה מתפוררת לנגד עינינו והעברות נשק לחיזבאללה יכולות להתרחש בכל יום. ישראל היא המדינה החזקה במזרח התיכון. אנחנו לא צופים שיש היום כוח באזור שמסוגל להתנפל על מדינת ישראל עם אוגדות וחילות משוריינים כמו שידענו בעשורים הקודמים".

במהלך היום הגיע ברק גם לביקור פרידה בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ וסייר באחת מטייסות F-16, הוא צפוי לבקר גם בבסיס חיל הים בחיפה, מקום מושבן של שייטות הצוללות וספינות הטילים של חיל הים.

בתוך כך, הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ ביטל הערב את נסיעתו המתוכננת הלילה לארצות הברית, שם היה צפוי להשתתף בכנס השנתי של אגודת ידידי צה"ל בארצות הברית וקנדה, שיערך במלון וולדוף אסטוריה בניו-יורק,  זאת בשל רצונו להשתתף באירוע הפרידה הרשמי לשר הביטחון אהוד ברק שיערך מחר בבסיס חיל האוויר בפלמחים. האירוע יערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואלופי המטה.

ברק, החל את כהונתו הנוכחית ביוני 2007, עמד בראש מערכת הביטחון בעת תקיפת הכור הגרעיני בסוריה שמיוחסת לישראל על פי פרסומים זרים, ובעת שני המבצעים שניהל צה"ל ברצועת עזה: מבצע "עופרת יצוקה" בסוף שנת 2008, ומבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר האחרון.

על פי הערכות, עם הקמת הממשלה, בימים הקרובים יתמנה רב אלוף (מיל') משה (בוגי) יעלון לשר הביטחון במקומו של אהוד ברק. טקס חילופי השרים בין ברק ליעלון, שמשמש כיום כשר לעניינים אסטרטגיים, צפוי להתקיים ביום חמישי בקרייה בתל אביב.   

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית