רוכב שמים - דור ב'

עד סוף החודש צפוי להיכנס לשימוש מבצעי בזרוע היבשה דגם משופר של המל"ט "רוכב שמיים", שיספק תמונה מודיעינית מלאה בזמן אמת לכוחות בשטח

רוכב שמים - דור ב'

"רוכב שמיים" באימון, ברמת הגולן (צילום: מאיר אזולאי)

דגם חדש ומשופר של כטב"ם ה"רוכב שמיים" צפוי להיכנס בקרוב לשימוש מבצעי בצה"ל. המל"ט שמיועד לשימוש החיילים בשטח מצויד במטע"דים שמאפשרים קבלת תמונה בזמן אמת של שדה הקרב.

הדגם החדש של ”רוכב שמים“ שפותח על ידי החטיבה הטכנולוגית ליבשה (חט"ל) ומחלקת אמל"ח בזרוע היבשה ומסופק על ידי חברת "אלביט מערכות", עבר שלבי ניסוי אחרונים בחודש שעבר ואמור להיכנס לפעילות מבצעית כבר בחודש הזה.

"מדובר בשיפור של המערכת הקיימת, גרסא 10 להבדיל מגרסה 0 הקיימת" מספר גורם המעורה בפרויקט "כלי הטייס עצמו טיפה גדל, הוא מעט יותר כבד, קודם הוא שקל כ-6.5 ק"ג ועכשיו הוא שוקל 7 ק"ג. התווספו למל"ט מאזנות ששיפרו את כושר הטיסה שלו וההתמודדות עם הרוחות ותנאי מזג האוויר, שיפרו הרבה דברים שקשורים באמינות הטיסה.

בנוסף לכך, הוא כולל כעת גם מטע"ד לילה בעל זום רציף כשבעבר היה צריך לעשות מעבר בין השדה הצר לרחב. גם המערכת הקרקעית שונתה ויש כעת שיפור אדיר בממשק עם המשתמש, התקשורת מאפשרת יותר גמישות בהפעלה, גם מבחינת טווחים וגם מבחינת השליטה במספר מל"טים בו זמנית".

יחידת ”רוכב שמים“ שנמצאת תחת חיל התותחנים פועלת בשנים האחרונות צמוד לכוחות השונים הפרוסים בגזרות השונות ומספקת תמונת מודיעין בזמן אמת. שילובו בשטח של הדגם החדש צפוי לספק יתרונות מבצעיים טכנולוגיים, ובזרוע היבשה מקווים שבעתיד לכל גדוד יהיה צוות ”רוכב שמים“, שיסייע בפעילות בשטח.