עשור לאגף התקשוב

הרמטכ"ל וראש האגף ציינו עשור להקמת האגף בעצרת חגיגית בירושלים. "אני גאה לפקד על צבא המתבונן קדימה", אמר גנץ
הרמטכ"ל באירוע (צילום: דו"צ)

אגף התקשוב ציין השבוע עשור להקמתו ומעברו מחיל-הקשר לאגף מתקדם וטכנולוגי, בעצרת שהתקיימה בבנייני האומה בירושלים במעמד הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, וראש אגף התקשוב, האלוף עוזי מוסקוביץ'.

במרס 2003 ייסד הרמטכ"ל דאז שאול מופז את אגף התקשוב, בעקבות המלצת מפקד הגיס הצפוני דאז, בני גנץ. האגף נוסד לאור ההבנה כי הטכנולוגיה הופכת למרכיב מהותי בהוויה הצבאית ולגורם מרכזי ומשפיע בזירת הלחימה הבאה. בעצרת לציון העשור נכחו כאלפיים משתתפים מכלל אגף התקשוב ביניהם קצינים, נגדים, חיילים ושוחרי אגף התקשוב.

"בימים אלו עובדים באגף על 'צופן העתיד' – תהליך שינוי והתאמה שמטרתו לשפר את ההיערכות לקראת הבאות. 'צופן העתיד' של צה"ל, כמו שמי המזרח התיכון, מכוסה בימים אלו בעננים של חוסר ודאות. רוחות הסערה מנשבות מצפון ומדרום, באזורנו הקרוב ובמעגלים הרחוקים. הרוחות הללו, כרגיל, מאיימות להגיע גם אלינו. לערפל הזה יש פתרון אחד – שמירה על צה"ל חזק, יוזם ומרתיע“, אמר הרמטכ“ל בנאומו באירוע.

”אנחנו לא יודעים מה יביא מחר, אנחנו יודעים על מה ועל מי נתבסס בכל 'מחר' אפשרי. האירוע הזה, והאנשים שאני פוגש כאן היום, נותנים לי ביטחון ש'צופן העתיד' של אגף התקשוב, נמצא בידיים הטובות והמקצועיות ביותר. אני גאה לפקד על צבא המתבונן קדימה, מציב חזון ומעצב את המחר שאליו אנו שואפים. אני גאה לפקד על אנשים כמוכם“, הוסיף גנץ. 

ראש אגף התקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ‘, ציין כי "אגף התקשוב עוסק בתפעול מערכות ואחראי על תקינותן. משימתו היא להיערך לאתגרים הנובעים מההתקדמות הטכנולוגית ולשמור על מוכנות צה"ל בעולם המתפתח. האגף צריך להוביל את הצבא בתחום הטכנולוגיה, תוך שימוש בידע מעמיק בתחום המבצעי וכוח אדם איכותי. בעשור הבא מתוכננות היחידות לעבור דרומה ובכך להגשים את חזונו של בן גוריון להפריח את הנגב".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית