אוסטרליה: זיגייר עבד עבור ישראל

שר החוץ האוסטרלי מאשר בראיון כי "האסיר איקס" עבד עבור ממשלת ישראל, והביע מורת רוח מהשימוש לכאורה שעשתה ישראל בדרכונים אוסטרליים

שר החוץ האוסטרלי מאשר לראשונה רשמית שבן זיגייר עבד עבוד ממשלת ישראל. השר בוב קאר אישר עוד כי קיימת מתיחות דיפלומטית בין המדינות על רקע השימוש, לכאורה, שעושה ישראל בדרכונים אוסטרליים.

קאר סירב לומר האם זיגייר עבד עבור ה"מוסד" אבל הבהיר בדבריו כי המקרה מעלה שאלות רציניות על שימוש בדרכונים אוסטרליים. לדבריו אם יתברר כי ישראל השתמשה בדרכון האוסטרלי של זיגייר כדי לאסוף מודיעין, אוסטרליה תתנגד לכך באמצעים החמורים ביותר.

"בוודאי שאם דרכונים אוסטרליים הוצאו כאן לשווא, אנחנו מצווים לקחת זאת מאוד ברצינות. שום מדינה לא יכולה להרשות שהיושרה של מערכת הדרכונים שלה תיפגם", הוסיף קאר.

כזכור פרשת ה"אסיר איקס" נחשפה בחודש שעבר בתחקרי ברשת ABC האוסטרלית. על פי הפרסומים הזרים בן זיגייר, יהודי אוסטלי שעלה לארץ, נעצר בשנת 2010 והוחזק בבידוד ובזהות בדויה בכלא איילון. לאחר מספר חודשים, במהלכם התנהל נגדו הליך משפטי בגין העבירות בהן נחשד, הוא התאבד בתאו בבית הכלא. יש לציין כי במהלך חודשי מעצרו, משפחתו קיבלה עדכונים על מצבו והוא נפגש עם עורכי דינו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית