נחשפה תשתית צבאית של חמאס בחברון

חוליית מחבלים נעצרה בחברון בחשד שפעלה בשירות חמאס ותכננה להוציא אל הפועל פיגועים בגדה

נחשפה תשתית צבאית של חמאס בחברון

שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל, חשף בחודשים האחרונים תשתית צבאית של חמאס בחברון, אשר חבריה, שהוכוונו לביצוע פעילות טרור על ידי פעיל חמאס, שגורש לרצועת עזה במסגרת "עסקת שליט", ותכננו לבצע פיגועים שונים, אך נעצרו בטרם הצליחו להוציא אל הפועל את תכנוניהם. כך הותר לפרסום.

בחקירתם בשירות הביטחון הכללי של חברי התשתית, שרובם בעלי עבר כפעילים בחוליות צבאיות מקומיות של חמאס בחברון, עלה כי התכוונו לבצע פיגועים במתווים שונים, לרבות פיגוע משולב של מטען וירי לעבר עמדת צה"ל בסביבת העיר חברון. העצורים המרכזיים בתשתית: מנג'ד מוסא דיאב, ג'ונידי, כבן 23, תושב חברון. נעצר ב-28 נובמבר 2012. שימש כראש חוליה וגייס. בחקירתו הודה כי עמד בקשר עם באסל היימוני, פעיל חמאס מחברון, ששוחרר ב"עסקת שליט" וגורש לרצועה, סביב כוונה לגייס חוליה צבאית, שתבצע פיגועים כנגד יעדים ישראליים. · מחמד חסן רג'ב אבו שח'ידם, כבן 25, תושב חברון. נעצר ב-29 נובמבר 2012. גויס על ידי ג'ונידי לחוליה. בחקירתו הודה כי ייצר, ביחד עם נוספים, מטען צינור (הוסגר), שנועד לביצוע פיגוע, וכן בתכנון פיגועי ירי ומטען במסגרת החוליה. בנוסף נעצר גם אנס ראתב אחמד דויק, כבן 23, תושב חברון, ב-28 נובמבר 2012.

במהלך החודשים האחרונים, הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד חברי התשתית המייחסים להם עבירות של חברות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה, נשיאה החזקה וייצור נשק, ייצור חפץ נפיץ והכנסת כספי אויב לאיזור.

מהשב"כ נמסר כי חשיפת התשתית מדגישה את פוטנציאל האיום הנובע מתשתיות חמאס באיו"ש, במיוחד נוכח החיבור לחמאס ברצועת עזה.

You might be interested also