הזורעים ברינה בדמעה יקצורו

הזורעים ברינה בדמעה יקצורו

עיון בעיתונות הכלכלית בשבוע שעבר צריך להדאיג את משרד הביטחון. מסתבר ששתי הפיינליסטיות במכרז עיר הבה"דים (מנרב ושפיר) אינן מתמחרות היטב פרויקטים.

מנרב קיבלה כותרות גדולות יותר: "הנהלת רמב"ם סילקה את מנרב מפרויקט בי"ח תת-קרקעי", מלוות בפירוט מביך יותר: ""הקבלן החל לטעון שהצעתו במכרז גורמת לו להפסדים וניסה לדרוש תשלומים נוספים. הלכנו לקראתו כמה שאפשר אבל הוא עבר את הקו האדום", נמסר מרמב"ם". (גלובס 28.2.13).

שפיר קיבלה הנחה בדמות כתבה קטנה בעמוד פנימי (באותו גיליון): "שפיר פרויקטים: מציעה "תספורת" למחזיקי האג"ח". ובאותיות הקטנות: "שפיר פרויקטים, הנמצאת בשליטת משפחת שפירא, מציעה למחזיקי האג"ח שלה 35.5 אגורות לכל 100 אגורות ערך נקוב".

יותר מהכתבות עצמן, צריכה להטריד את משהב"ט העובדה שהכתבות נדחקו לעמוד פנימי. מעין עדות לכך שמדובר בחלק מהשיטה. תמחור בחסר, ו"נסתדר" עם הזמן. הלקח הנלמד מהכתבות הוא שמשרד הביטחון צריך להכין עתודה של מאות מיליוני שקלים, כי עלות העיר תהיה קרובה יותר למחיר שהציעו שתי הקבוצות שלא עלו לתמחור הסופי (הקבוצות של אפ"י ושל שיכון ובינוי).

אין כאן תלונה וגם לא טרוניה. זו השיטה, ובתוכה כל אחד מה"שחקנים" עשה את מה שהוא צריך כדי לשרוד. אבל יש כאן המלצה חבויה: לזורעים ברינה (החוגגים חסכון בשלב פתיחת המעטפות), שידעו שהם צפויים לקצור בדמעה.

הארה לכתבה הקודמת שלי: "מיליארד שקלים כלואים" לכל קוראי (ובעיקר לכותבי ההערות)

אני מודה לכם על שנתתם לי הזדמנות להעמיד דברים על דיוקם. אלטל אינה שונה מכל חברה בינונית או קטנה אחרת. בשנתיים האחרונות הוציא המשרד את כל הפרויקטים של אלטל למכרזים. אינני מלין על כך.

אני רק מבקש שלא תיעשה איפה ואיפה וכל ההחלטות תיושמנה גם לגבי ארבעת החברות הגדולות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית