נחנך המכ"ם המשופץ של הפטריוט

המכ"ם אשר נקלט בצה"ל במלחמת המפרץ הראשונה, עבר שיפוצים בארצות הברית עבר "כ-30 שיפורים טכניים אשר משפרים את הביצועים, הבטיחות והתחזוקה שלו"

בטקס שנערך הבוקר, נחנך "מכ"ם 120" של מערכת הפטריוט (יהלום) במערך ההגנה האווירית - מכ"ם אשר שופץ בתוכנית מיוחדת בצבא ארצות הברית. המכ"ם יכנס כעת לשימוש מבצעי בסוללות של מערך ההגנה האווירית.

מדובר במכ"ם משופר אשר נקלט בזמן מלחמת המפרץ בשנת 1991, רס"ן ניר חוכימה, ראש תחום טילי קרקע-אוויר בלהק אוויר, אמר כי מדובר בפרויקט יוצא דופן, אשר במסגרתו התעשיות האמריקאיות אינן משפצות אמל"ח עבור צבא ארה"ב אלא בשביל צבא זר."המכ"ם עבד באופן שוטף 24/7, עבודה שוחקת מאוד. כאשר הוא נשלח לשיפוץ הוא היה בן לא פחות מ-21 והשיפוץ הגדיל את אורך החיים שלו ואת האמינות שלו. מלבד זאת, הוא עבר כ-30 שיפורים טכניים אשר משפרים את הביצועים, הבטיחות והתחזוקה שלו" אמר רס"ן חוכימה.

תא"ל שחר שוחט מפקד מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר אמר כי: "אנו משלימים תהליך ארוך היום כאשר המכ"ם נמסר ליחידה. מדובר בתחושת גאווה וסיפוק גדול". פרויקט שיפוץ המכ"ם נעשה בשיתוף פעולה בין ענף מערכות יירוט בלהק ציוד וכנף הגנת השמיים במערך ההגנ"א. הוא כולל גם שיפורים ב"ניקיון" התדר אשר מעביר המכ"ם, שיפוץ האנטנה והקרון, ושיפור מכלול המכ"ם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית