רקטה התפוצצה דרומית לאשקלון

רקטת הגראד גרמה לנזקים לכביש באזור, לא היו נפגעים. מדובר בירי הראשון לעבר שטח ישראל מאז הגיעו ישראל וחמאס להבנות בסיום המבצע בנובמבר 2012

לראשונה מאז מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012 התפוצצה רקטת גראד בכביש דרומית לאשקלון. לא היו נפגעים אך נזק נגרם לכביש. על פי עדויות, טרם הנפילה לא נשמעה אזעקה באזור. למרות הירי, הלימודים בדרום יימשכו רגיל. בצה"ל מעריכים כי מדובר בירי ספוראדי שנועד להזדהות עם המהומות בגדה או ניסוי ברקטה שנפלה בטעות בשטח ישראל.

מדובר ברקטה הראשונה המתפוצצת בשטח ישראל מאז המבצע, שנוהל בין ה-14 ל-22 בנובמבר וגבה מחיר כבד מחמאס. המבצע החל עם חיסולו של מי שכונה "רמטכ"ל חמאס" אחמד ג'עברי והסתיים לאחר מאות תקיפות של חיל האוויר הישראלי ברחבי רצועת עזה. בסופו של המבצע הגיעו הצדדים להבנות, בין היתר כי ישראל תוכל להגיב לכל ירי לעבר שטחה או ניסיון לבצע פיגועים על גדר המערכת בעזה. המגעים בין הצדדים נוהלו בתיווך מצרי.

הירי מגיע על רקע המהומות ביהודה ושומרון של אלפי מפגינים פלשתינים המוחים נגד מדיניות ישראל בגדה. עם זאת, גורמים מעריכים כי זוהי אינה תחילתה של אינתיפאדה שלישית בינתיים, לפחות לא עד לאחר ביקורו של הנשיא האמריקאי, בק אובמה, באזור בחודש מרס.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית