צפו בתיעוד: הניסוי של ה"חץ 3"

משרד הביטחון מפרסם תמונות ראשונות של הניסוי המוצלח במערכת "חץ 3". ראש מנהלת "חומה" יאיר רמתי: "די חריג שבניסוי ראשון כל הדברים הצליחו". צפו בסרטון

צפו בתיעוד: הניסוי של ה"חץ 3"

ניסוי ה"חץ 3" (צילום: משרד הביטחון)

במסיבת עיתונאים שעסקה בניסוי המוצלח במערכת ההגנה האקטיבית "חץ 3", אמר ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון יאיר רמתי כי "ניסוי הטיסה של 'חץ 3' השאיר את האמריקנים פעורי פה".

ניסוי השיגור התקיים בשדה ניסויים בבסיס פלמחים בשמונה בבוקר היום ולדברי רמתי בוצע בשיתוף פעולה מלא בין משרד הביטחון הישראלי לבין מנהלת מלחמת הכוכבים של ארה"ב (MDA), בנוכחות הנציגים אמריקנים.

מערכת "חץ 3" שמגיעה אחרי מערכת "חץ 2" נועדה ליירט טילים בליסטיים בעלי טווח ארוך בגובה רב, ואמורה לפגוע בטילים מחוץ לאטמוספרה, עם זאת עלותה של מערכת זו לדברי יאיר רמתי נמוכה יותר מעלותה של מערכת "חץ 2". במסגרת הניסוי שהה הטיל באוויר כשש דקות ובשיאו חצה את האטמוספרה ופתח את המנוע הרקטי השני שלו.

"זה היה ניסוי טיסה חופשי. לראות אותו ממריא, נוסק, נכנס לחלל, מבצע שם פליק פלאק ותרגילים, שוהה שם כמה דקות, עושה כל מה שנדרש לעשות. זה די חריג שבניסוי ראשון כל הדברים הצליחו.זו הגנה עתידית למדינה ואנחנו נמשיך בניסויים. מיירט 'חץ 3' נועד להיכנס לסוללות 'חץ 2' שנמצאות בשירות ולספק הגנה בשכבה העליונה מול מערך הטילים מאיראן" ציין רמתי.

גם יואב תורג'מן, מנהל מפעל מלמ בתעשייה האווירית, שמפתח את ה"חץ 3" התייחס לניסוי המוצלח ואמר כי "המערכת מתוכננת להיות שכבה מעל כל מערכות ההגנה הקיימות כיום, ולאפשר לנו להתמודד עם התגברות האיום על אזורנו גם בעתיד הרחוק. הוא חדשני ברמה העולמית בטכנולוגיה שטרם נוסתה וזאת מתנה יפה לעם ישראל לכבוד פורים".

צפו בסרטון:

You might be interested also