ניסוי טיסה ראשון מוצלח של טיל "חץ 3"

הניסוי בוצע במרכז הארץ ובמהלכו נבחנו היכולות והביצועים של המערכת, המאפשרת עיבוי ההגנה האווירית של ישראל מול איומי טילים ארוכי טווח. צפו בהדמיית הניסוי

מנהלת "חומה", הפועלת במסגרת המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) של משרד הביטחון הודיעה כי ביצעה הבוקר (שני) ניסוי טיסה מוצלח של מיירט "חץ 3". הניסוי בוצע בשיתוף עם הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים.

מדובר בניסוי הטיסה הראשון של מיירט "חץ 3" ממשפחת ה"חץ". הניסוי בוצע על ידי משרד הביטחון משדה ניסויים במרכז הארץ. בניסוי נבחנו לראשונה היכולות והביצועים של מערכת "חץ 3" החדשה, הנחשבת לחדשנית ומהפכנית בעולם. ממשרד הביטחון נמסר כי יכולות אלה ייאפשרו למרכיבים הקיימים של מערכת הנשק "חץ" המבצעית כיום, להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים עתידיים על מדינת ישראל.

בניסוי השתתפו נצידי משרד הביטחון הישראלי ונציגי חיל האוויר. כן השתתפו בו נציגי משרד ההגנה האמריקאי והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק. מערכת "חץ 3" הינה חלק מרכזי ממערך ההגנה הרב שכבתית הכוללת את מערכת "כיפת ברזל", מערכת "שרביט קסמים", מערכת ה"חץ 2" ומערכת ה"חץ 3".

המערכת החדשה נועדה להעניק שכבת הגנה עליונה נוספת מפני טילים, להוסיף הזדמנויות יירוט נוספות למערכת "חץ 2" ולאפשר את עיבוי ההגנה האווירית של מדינת ישראל מפני טילים ארוכי טווח.

ממשרד הביטחון נמסר עוד כי "הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד האיומים הצפויים בזירה. יודגש כי מדובר בניסוי ראשון בתהליך פיתוח שיימשך בשנים הקרובות. בעתיד צפויים ניסויים נוספים בטרם הצבת המערכת לשירות מבצעי".

הקבלן הראשי של פיתוח מערכת הנשק ומיירטי משפחת "חץ" הינו מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, אשר פועל בשיתוף עם חברת בואינג.

שר הביטחון, אהוד ברק, בירך את עובדי מפא"ת ואנשי התעשיות הביטחוניות על הצלחת הניסוי במערכת "חץ 3". "זוהי אבן דרך חשובה למערכת ההגנה הרב שכבתית של ישראל".

צפו בסרטון ההדמייה:

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית