מתיחות בגדה

לאחר סוף שבוע סוער ביהודה ושומרון, בצה"ל נערכים לקראת חידוש אפשרי של המהומות ושביתת הרעב הגדולה של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא
הפרות הסדר בגדה (צילום:AP)

בצה"ל ביצעו בסוף השבוע הערכת מצב בעקבות הפרות הסדר שהתרחשו ביהודה ושומרון מאז יום חמישי האחרון. החשש הגדול הוא מהתגברות ההתפרעויות במהלך חג הפורים, בעקבות מותו של אסיר פלשתיני, ערפאת ג'ראדת, בבית הכלא אתמול, ככל הנראה מדום לב.

העימותים בין הפלשתינים לכוחות הביטחון התגברו בימים האחרונים, לאחר שמפגינים פלשתינים החלו להתפרע באזור בית הכלא עופר במחאה על מה שהם מכנים "תנאי הכליאה" של האסירים הביטחוניים בישראל. המפגינים הביעו תמיכה בשביתת הרעב שמקיימים מזה מספר חודשים ארבעה אסירים פלשתיניים בבתי הכלא. מדובר באסירים, שחלקם משוחררי עסקת שליט ששבו לפעילות טרור.

בסוף השבוע, כאמור, ההתפרעויות התגברו והתפשטו למספר יעדים בגדה. באחת התקריות החמורות באזור כפר קוסרא, התעמתו פלשתינים ומתנחלים. מאחד הפצועים הפלשתינים הוצאו רסיסי קליעים, מה שהביא את הפלשתינים לטעון כי המתנחלים ירו באש חיה לעברם. באזורים אחרים התעמתו מאות פלשתינים עם כוחות הביטחון.

בחברון מורגשת מתיחות גבוהה ביותר לקראת תהלוכת העדלאידע השנתית. מדובר באירוע המושך אש מדי שנה, אולם על רקע האירועים האחרונים, יש חשש כי המצב יתלקח. בעקבות האירועים בפיקוד מרכז החליטו על עוצר יציאות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית