בעקבות תקלה: ה-F-35 קורקע

סדק נתגלה בלהבי הטורבינה במנועי המטוס. הטיסות הופסקו עד לבדיקת התקלה ותיקונה

הפנטגון השעה בסוף השבוע את כל טיסות המבחן של מטוס הקרב העתידי מדגם F-35, לאחר שבבדיקה נתגלה סדק בלהבי הטורבינה במנוע. המטוס החמקן צפוי להגיע לחיל האוויר הישראלי בשנת 2016. מדובר באחד המטוסים היקרים ביותר בעולם. מהפנטגון נמסר כי הפסקת הטיסות תהיה כל עוד תתנהל חקירה לגבי מצב המנוע.

עוד נאמר כי אנשי הפנטגון האחראים על הפרויקט יעבדו בשיתוף עם חברת "פראט אנד וויטני" המופקדת על בניית המנוע, ועם "לוקהיד מרטין", היצרנית העיקרית של מטוס הקרב החמקני, על מנת לוודא את תקינותו המלאה של המנוע ולהחזיר את כלי הטיס לפעולה בהקדם האפשרי.

מחברת "לוקהיד מרטין" נמסר כי "לוקהיד מרטין מחויבת לגמרי ועובדת בצמוד עם הפנטגון ו'פראט אנד וויטני' על מנת לקבוע את סיבת הסדק שהתגלה במהלך בדיקה שגרתית של מנועי F135 על מטוסי F-35A בבסיס חיל האוויר אדוארדס, קליפורניה. בטיחות היא תמיד השיקול הראשון שלנו וצוות הבדיקה המשותף ממוקד בהבטחת שלמות המנועים ברחבי הצי כולו, כך שהמטוסים יוכלו לשוב לטוס מוקדם ככל האפשר".

זוהי אינה הפעם הראשונה שתהליך פיתוח המטוס נתקל בקשיים. בארה"ב מעריכים כי הסכום הנדרש לייצור 2,443 מטוסים מהדגם החדיש הוא למעלה מ-395 מיליארד דולרים – 70% יותר מהתכנון המקורי שנחתם עם החברה המייצרת בשנת 2001.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית